אפליקציה בהמלצה

1. דוכני אפליקציות

ה-IPhone של אפל כבש את משתמשי הסלולר וחובבי הגאדג'טים בסערה, אולם ריבוי האפליקציות שניתן להוריד למכשיר האישי מקשה על מציאת האפליקציות המוצלחות באמת, או אלו שנותנות ערך מוסף של ממש למשתמש. אתר חדש הקרוי AppVee (appvee.com) הוא יעד לא רע למחפשי האפליקציות שרוצים להתעדכן בשפע שמציע ה-IPhone. כל אפליקציה זוכה לדירוג באתר, שמתבסס על מספר קריטריונים בהתאם לסוג האפליקציה, כגון: תדירות השימוש או נוחות ממשק המשתמש. לצד הדירוג הרשמי שמעניק האתר, מוצגים גם הדירוגים שהעניקו הגולשים לאפליקציה. בנוסף, האפליקציות מוצגות גם באמצעות סרטון וידיאו שמאפשר להבין מה ניתן לעשות עם האפליקציה לפני שבוחרים להוריד אותה. אתר אחר (iphone.iusethis.com) מאפשר לדעת כמה משתמשים התקינו אפליקציה מסויימת, ובכך לסייע למשתמשים, שמתלבטים בין 2 אפליקציות שמציעות את אותו שירות, לקבל החלטה.

2. תמונה פרסונלית

פרסונליזציה - זה שם המשחק בעולם הווב 2.0, ואתר חדש הקרוי Photoree (photoree.com) מתיימר לאפשר למשתמשים למצוא את התמונות שהם אוהבים, באמצעות מערכת שלומדת את ההעדפות של הגולשים. משתמש שנכנס לאתר יכול לדרג כל תמונה שהוא רואה (שנלקחות מאתר שיתוף התמונות פליקר), וככל שהוא ידרג יותר תמונות כך יהיה קל יותר למערכת לאפיין את ההעדפות שלו, ולהציע לו תמונות שהוא יאהב. לדברי החברה, על מנת להתחיל ולהציע למשתמשים תמונות בהתאם להעדפות שלהם, גולשים צריכים לדרג לפחות 100 תמונות, כאשר קיימת אופציה להפעיל פילטר שיסנן את התמונות החשודות כפורנוגרפיות. משתמשים יכולים גם לבחור בפילטר שיציג להם את התמונות הכי פופולריות או אלו שהכי שנויות במחלוקת, ולמצוא אילו משתמשים אחרים חולקים את אותו טעם או איזה צלם אהוב עליהם ביותר.

3. מתמטיקה אינטרנטית

שלום למורות הפרטיות. אוהבי המתמטיקה, אלו שמחפשים את הדרך הקלה או תלמידים שמתכוננים לבגרות במקצוע ימצאו עניין באתרmathway (mathway.com). האתר מאפשר לרשום בתיבה תרגיל מתמטי, הוא פותר אותו ומציג למשתמשים את הדרך המלאה לפיתרון הבעיה. כיום, מוצעים באתר כמיליון פיתרונות למשוואות ובעיות מתמטיות שונות, בנושאים כמו טריגונומטריה ואלגברה. לצד פיתרון הבעיות, האתר מציע גם הסברים למונחים מתמטיים, במידה והמשתמשים לא מכירים את הטרמינולוגיה המתאימה. הגולשים יכולים להציע פיתרון משלהם שיוצג לגולשים אחרים.

4. וידיאו אינטראקטיבי

חברת הסטארט-אפ הישראלית Kaltura, המפתחת פלטפורמה שיתופית ליצירת וניהול קבצי וידיאו שמבוססת על קוד פתוח, השיקה בשבוע שעבר גרסה ראשונה של מוצר שהיא מפתחת: תוסף וידיאו אינטראקטיבי ל-WordPress (http://wordpress.org/extend/plugins/kaltura-interactive-video)/).

השירות מאפשר לכל בעל אתר או בלוגר להוסיף בחינם יכולות מדיה עשירות ומתקדמות, הכוללות חיפושי וידיאו, העלאת תכני וידיאו, ייבוא תכנים, עריכת תכנים והוספת הערות לקטעי הווידיאו. פלטפורמה זו מאפשרת לבעלי האתרים גם גישה וסינדיקציה לתכנים, הניתנים לשימוש חוזר במאגר התוכן של קלטורה, ולתקשר עם קהל הקוראים שלהם באופן אינטראקטיבי. החברה הוקמה ב-2006 על-ידי מיכל צור, ערן איטם, רון יקותיאל ושי דוד. עד כה גייסה החברה 14.1 מיליון דולר: 2.1 מיליון דולר מקרן ההון סיכון Avalon, ו-12 מיליון דולר מקרן ההון סיכון 406 ventures. *