דופקים נוכחות

מיתוג עצמי מוצלח צריך להתקיים גם באינטרנט: כך תשלטו בנוכחות הווירטואלית שלכם, ותימנעו מאזכורים שליליים בגוגל

מתי בפעם האחרונה כתבתם את השם שלכם בגוגל, ובתמורה קיבלתם דף תוצאות עם אזכורים שפוגעים בכם - לא מחמיאים, לא מדויקים או סתם ישנים? המציאות הזו אינה הכרחית, מסביר מאור קפלנסקי, 33, המתמחה במיתוג אישי באינטרנט. "כל אחד מאיתנו הוא מותג בפני עצמו, כי כולנו משדרים משהו החוצה, בין אם נרצה או לא", הוא מסביר. "כך אנחנו יוצרים תפיסות וערכים אצל אלו שבוחנים ושופטים אותנו".

למה חשוב למתג את עצמנו גם ברשת?

"מפני שהיום אנשים מחפשים עלייך מידע בגוגל לפני פגישות עבודה חשובות. פונים אליי עורכי דין, מנתחים פלסטיים, רואי חשבון ונותני שירותי ייעוץ, שלרובם אין נוכחות אינטרנטית, ולכן הם מחויבים ליצור תוכן בשמם. סוג שני של לקוחות שפונים אליי הם כאלה שתדמיתם האינטרנטית אינה טובה בדרך כלל, עקב אזכורים שליליים בגוגל".

נניח שאני אחת מאנשי העסקים הללו. איך אפשר להיפטר מהאזכורים השליליים?

"המידע הנמצא בשרתי גוגל הוא נצחי ולא יימחק לעולם. מה שכן אפשר לעשות זה להכניס תכנים חיוביים בעמודי אינטרנט שבשליטתך, וכך לדחוק למטה את הלכלוך האינטרנטי (דיג'יטל דירט)".

איך עושים את זה?

"קודם כל, מיתוג אישי מושלם ברשת הוא זה שבו יש לך עשרה אזכורים תחת שמך בעמוד הראשון בגוגל, ושהם מופיעים בדפי אינטרנט הנתונים לשליטתך. את יכולה לעשות את זה באמצעות בלוג מקצועי, רשתות חברתיות, אתרי מאמרים בפורומים וקהילות הקשורים לתחום מומחיותך. כמובן, מי שמחזיק אתר עסקי צריך לשלב את שמו בתכני האתר".

זה לא טריוויאלי לשים את שמך באתר של העסק?

"לא. יש עסקים רבים שבאתרי האינטרנט שלהם אין אפילו אזכור של בעלי החברה. אנחנו חיים בעידן של שקיפות מלאה, ברגע שאנו מסתירים משהו זה ישר מעורר חשד, גם אם לא התכוונו לכך".

איך המיתוג האישי השפיע עליך?

"בלי האינטרנט לא הייתי מגיע לאן שהגעתי בתקופה כל כך קצרה. האינטרנט לא רק סיפק לי מידע בנושא התמחותי, אלא גם, ובעיקר, נתן לי במה לביטוי אישי ואפשר לי לתקשר עם קהל המטרה שלי. בשנה אחת ביצעתי הסבת מקצוע, הקמתי עסק מצליח וקיבלתי הרבה ביטחון עצמי. פשוט תחפשי את שמי בגוגל, ותביני".