הרבה יותר ממתנה

רגע לפני ההסתערות על החנויות, הנה הזדמנות נוספת להיזכר היכן ניתן לרכוש מתנות עם ערך חברתי מוסף, כזה שיצדיק כל שקל / אפרת אהרוני

סחר הוגן ב"פעולה ירוקה": ארגון פעולה ירוקה מציע חבילות שי איכותיות לראש השנה הכוללות מגוון מוצרי סחר הוגן. שיטת הסחר ההוגן שמה דגש על הפועלים, זכויותיהם, הסביבה ושמירה עליה. חבילות השי ארוזות בתיק בד ידידותי לסביבה, המיוצר בבית הספר היהודי-ערבי בכפר קרע. ניתן להרכיב חבילות בהתאמה אישית, בטווחי מחירים שונים. לקטלוג: www.eng.greenaction.org.il/content/catalog. להזמנות: maya@greenaction.org.il.

קטלוג מקוון של "מתן": הארגון מציע קטלוג מתנות אינטרנטי שיוצרו על ידי אוכלוסיות מיוחדות בקהילה, פגועי נפש ונוער במצבי סיכון. ההכנסות ייתרמו לארגונים קהילתיים. http://yri.co.il/matan. מחיר מינימום להזמנה - 150 שקל.

כלים דקורטיביים של ילדי אלו"ט: במסגרת פרויקט משותף של עמותת אלו"ט ומפעל השוקולד "תופינית", מעצבת קבוצת אוטיסטים ויוצרת בעבודת יד כלים דקורטיביים עשויים מעיסות נייר צבעוניות המשתלבים במארזים חגיגיים. ההכנסות ממכירת הכלי הדקורטיבי מארז "נתינה מכל הלב" - נמסרות להוסטל גבעת ברנר ומיועדות לרווחת האוטיסטים החוסים בו. ב"תופינית", מפעל השוקולד גבעת ברנר, טל' 08-9351941. המחיר: 53 שקל. המחיר מותנה בהזמנת מינימום של 50 מארזים.

זרי פרחים בסטודיו אנד ג'וי: סטודיו אנד ג'וי, המעסיק אנשים עם מוגבלויות, עיצב זרי פרחים וסידורים המשלבים מוטיבים של ראש השנה. עוד מוצעים מארזי מתנה משולבים עם ציורים, אותם ניתן למלא במוצרי גורמה כמו יין, שוקולד, סוגי דבש, רטבים ועוד. בנוסף, מציע הסטודיו מארז נתינה אישי הכולל לוח שנה וציורים של אנשי הסטודיו במחיר של 12-60 שקל עם אפשרות למילוי עוגיות מזל עם מסר אישי. כל עובד בסטודיו יקבל תגמולים אישיים על מכירת המוצרים בהם משולבים האיורים אותם הכין. פרטים באתר: www.andjoy.co.il. הזמנות בטלפון: 03-9011735. הסטודיו וחנות המכירה ממוקמים בפארק אפק בראש העין ופתוח בימים א'-ו'. הסטודיו מבצע שליחויות ברחבי הארץ.

לוחות שנה ביד שרה: הארגון הפיק לוח שנה ובו תמונות של יצירות טלאים מרהיבות של האמניות חגית משורר, נחמה יסלזון, תמר רימון-המלי וחוה קציר. ההכנסות קודש לרכישת ציוד רפואי שיקומי שיושאל חינם. בחנותון יד שרה ניתן גם לרכוש כרטיסי שנה טובה ייחודיים ומבחר מתנות לחג, בהנחה של 20% עד ראש השנה. מחיר הלוח: 18 שקל. להשיג בחנותון בירושלים, טל' 02-6444544, או דרך אתר יד שרה yadsarah.org.il.

מארזי שי ב"קרן אהבה": "קרן אהבה" מבית איזי שפירא מציעה אריזות שי לקהל הפרטי, לוועדי עובדים, לחברות ועסקים - בהחל מ-60 שקל. את התכולה ניתן לבחור, כאשר מאות מתנדבים גויסו לסייע, לעטוף ולארוז. ניתן גם לרכוש איגרות ברכה מעוטרות בציורי ילדים, ולהוסיף כיתוב אישי לפי הזמנה. לקטלוג ולהזמנות: 03-6178336 או eyal@beitissie.org.il. אגרות ברכה: 09-7701216, iritj@beitissie.org.il.

30 עמותות בתערוכה של בנק הפועלים: הבנק מזמין זו השנה השלישית את הצרכנים לרכוש מתנות פרי יצירתם של ילדים, בני נוער ומבוגרים הסובלים מלקויות שונות, המאוגדים תחת 30 עמותות. בתערוכה יוצעו מתנות מגוונות בטווח מחירים הנע בין שקלים בודדים לאלפי שקלים לפריט. מחר (שישי, 5.9) עד השעה 16:00 ובמוצ"ש בשעות 20:30-23:00 בבניין ההנהלה, רח' יהודה הלוי 63, ת"א.

בובות ספוג של עמותת "אנוש": בובות ספוג לגני הילדים שמייצרים אנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית מוצעות למכירה.. להשיג בסניף חולון של עמותת "אנוש" (ליאור - 052-353172, עינת - טל' 03-6995437, 050-5253920. אתר העמותה: enosh.org.il.

שנה טובה מ"עלה": גלויות שנה טובה של "עלה" - עזר לילד הנכה - נמכרות בחנויות ברחבי הארץ כשההכנסות קודש לעמותה. את הכרטיס עיטרו ילדי על"ה בני ברק בטכנולוגיה ייחודית המופעלת על ידי תנועה מינימלית של היד או הראש. 10 שקלים לשלוש יחידות ברשתות שונות.

מתכונים בויצו: בויצו מציעים מתנות שהכנסותיהן קודש לפרויקטים לילדים בסיכון: "אוגדן המתכונים של אמא" (מתכונים של אמהות השפים הגדולים בישראל), 38 שקל; ספר שירי ארץ ישראל מאויר על ידי אמנים ישראלים וילדים בסיכון - 60 שקל, ועוד. להשיג בטל' 03-6923775/6/9, בסניפי ויצו ברחבי הארץ או במייל orlim@wizo.org.

עציצים ונרות ב"משקם": "המשקם", מסגרת תעסוקתית-שיקומית לאלפי עובדים עם מוגבלויות, מציעה עציצים, יומנים, לוחות שנה ונרות מעוצבים ליחידים ולוועדי עובדים. פרטים בטלפון 03-6367555 או 050-9200000. *