שיחת הנזיפה

בתגובה פרסמה אריסון הודעת תמיכה ביו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר: "אני נותנת אמון מלא בו ובאופן הובלתו את הבנק"

פגישה לא שגרתית נערכה אתמול (ב') בבוקר במשרדי בנק ישראל בתל אביב, בין הנגיד, סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לבין בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון. עם אריסון הגיע עורך דינה ויועצה הקרוב פנחס רובין. יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, לא נכח בפגישה.

פישר וחזקיהו הביעו את מורת רוחם ממספר צעדים שנקט דנקנר, בין היתר מהדרך בה סיים מנכ"ל הבנק היוצא, צבי זיו, את תפקידו ומינויו המיידי של ציון קינן, ראש החטיבה העסקית, למנכ"ל. גורם המקורב לנושא אמר כי הפגישה היתה "טעונה מאוד, בה כל צד אמר את אשר על ליבו באופן לא רגוע", וכי היא "עלתה לטונים גבוהים".

בתגובה פרסמה היום אריסון הודעה נדירה, ובה מסרה כי "אני נותנת אמון מלא ביו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, דני דנקנר, ובאופן הובלתו את הבנק". בקבוצת אריסון אישרו את קיום הפגישה, אך סירבו למסור פרטים לגבי תוכנה.

חזקיהו הציג בפגישה את ממצאי דו"ח הביקורת של בנק ישראל לגבי הליך המינוי ותפקוד הדירקטוריון בפרשה. עוד עלו בפגישה מספר נושאים הקשורים להתנהלות בנק הפועלים, וכן נדונו בעיות הקשורות לניהול השוטף של הבנק ופעילות הדירקטוריון, בו יש כוח משמעותי לאנשיה של אריסון.

בקרב פישר וחזקיהו שוררת זה זמן אי שביעות רצון מהעובדה שאדם אחד בלבד - שרי אריסון - הוא הבעלים של בנק הפועלים.

אי שביעות הרצון הגיעה לשיאה בפרשת מינויה של איריס דרור, מקורבתה של אריסון, לדירקטורית. חזקיהו התנגד למינוי במשך שנה ורבע, עד שנכנע ללחצי אריסון ובתחילת השנה דרור מונתה לתפקיד.

עוד מוטרדים בבנק ישראל מההשפעה הרבה שיש לאנשים שאינם חבים חובת נאמנות לבנק - בעיקר מקורבים ויועצים של אריסון - על המתרחש בו.

בנוסף, בפגישה עלה מבנה הבעלות בבנק. כפי שנחשף ב"גלובס" באוגוסט האחרון, אריסון מעוניינת לרכוש את חלקו של אחיה הבכור, מיקי אריסון, בחברת האחזקות השולטת בבנק.

הנושא מתעכב ובחודשים האחרונים מתנהלים גישושים ראשוניים עם בעלי הון שרוצים להצטרף לגרעין השליטה, לקנות את חלקו של מיקי אריסון וייתכן כי גם נתח מסוים מחלקה של שרי אריסון.