פשרה בין קשת לאורי שנער: שנער צפוי לקבל מקשת סכום של כ-8-10 מיליון שקל

שנער תבע מקשת 27 מיליון שקל מאחר שלטענתו פיטרה אותו שלא כדין

זכיינית ערוץ 2, קשת, ונשיאה לשעבר, אורי שנער, הגיעו לפשרה במסגרת הסכסוך ביניהם. על פי הערכות, במסגרת הפשרה יקבל שנער, שתבע כ-29 מיליון שקל, סכום של 8-10 מליון שקל, כך נודע ל"גלובס". הצדדים הודיעו בשבוע שעבר לבית הדין לעבודה על הפשרה, שקיבלה תוקף של פסק דין.

שנער תבע את קשת בפברואר 2006, על רקע יחסים עכורים עם מנכ"ל קשת, אבי ניר. במסגרת תביעתו ביקש מקשת לשלם את שכרו עד לתום תקופת החוזה עימו, נובמבר 2006 - סכום המסתכם בכ-9.3 מיליון שקל. כן דרש הפרשי שכר משנת 2005 - סכום של 3.4 מיליון שקל; פיצויי פיטורין על כל תקופת עבודתו בקשת - 8 מיליון שקל; וכן מענק הסתגלות - 675 אלף שקל (סכום המתייחס לשש משכורות בסיסיות). כן דרש עבור פדיון חופשה כ-2.4 מיליון שקל, ובגין פיטורים שלא כדין, סכום של כ-4.3 מיליון שקל. בנוסף, דרש בונוס על זכיית קשת במכרז, בגובה כ-750 אלף שקל.

שנער טען בתביעתו כי קשת פיטרה אותו שלא כדין ושלא בתום לב, ובכך הפרה את חוזה העבודה שנחתם עימו עוד בטרם מכרז ערוץ 2. לטענתו, כבר למחרת המכרז החל המהלך להדחתו מקשת.

קשת מצידה, הגישה כתב תביעה נגדי בגובה 1.3 מיליון שקל. עו"ד נחום פינברג, שייצג את קשת בסכסוך, טען בזמנו: "שנער הכניס עצמו למלכוד בעיקר בכל הקשור להאשמותיו בדבר קנוניה שנעשתה כנגדו. אנחנו נטען כי שנער יצר מצב שבו הוא בעצם העמיד את החברה בפני אולטימטום אחרי שהוא זה שאמר כי הוא אינו יכול להמשיך ולעבוד עם אבי ניר".

בזמנו, נעשו ניסיונות גישור בין הצדדים, אולם אלה לא צלחו. במהלך ההתדיינות, יוצג שנער בתחילה על ידי עו"ד תמר גולן, אותה החליף עו"ד עוז ערמוני. בשבוע שעבר, כאמור, הודיעו הצדדים לבית המשפט על כך שהגיעו לפשרה שמוערכת בכ-8-10 מיליון שקל, כשליש מסכום התביעה הראשוני.

קשת ושנער סרבו להתייחס לידיעה.