גמול בדרך להסדר: מחזיקי האג"ח יקבלו 32% ממניות החברה - רקנאטי ידולל ל-51%

(עדכון) בסיומה של אסיפת מחזיקי האג"חלא עלו התנגדויות להסדר שהוצע, הנוגע גם לבעלי החוב מגמולות ; במסגרת ההסדר ימנו בעלי החוב דירקטור בחברה, ורקנאטי יוותר על אג"ח בהיקף של 16 מיליון שקל

ליאון רקנאטי קרוב להסדר אג"ח בחברת גמול שבשליטתו. בסיומה של אסיפת מחזיקי אג"ח של החברה שנערכה היום (ג') אחרי הצהריים, לא עלו התנגדויות לאישור הסדר החוב שהוצע, במסגרתו אוחד חוב האג"ח עם החוב לגמולות (חברת ניהול גמל, שהייתה בשליטת בנק הפועלים והיום נכסיה מחולקים בין כמה קופ"ג), כך שהיקפו מסתכם ב-430 מיליון שקל - והוא צפוי להיות מאושר בשבוע הבא.

על רקע ההסדר המתגבש זינקה היום מניית החברה ב-15.2%, והשלימה עלייה של 41% בתוך שבוע.

ממתווה ההסדר עולה כי תשלום החוב יחולק לארבעה שלבים. מחזיקי האג"ח צפויים לקבל 110 מיליון שקל, חלקם במזומן וחלקם יופקדו בפיקדון. כמו כן יומרו 60 מיליון שקל מהחוב תמורת 32% ממניות החברה. חישוב ההמרה בוצע לפי שווי חברה של 188 מיליון שקל, הגבוה ביותר מפי 4 משווי השוק הנוכחי של גמול, שנסחרת כיום לפי 45 מיליון שקל בלבד.

רקנאטי, המחזיק כיום ב-71.5% ממניות החברה, ידולל ל-51%, ולבד מכך יוותר גם על אג"ח של גמול בהיקף של 16 מיליון שקל בה הוא מחזיק.

עולה עוד מההסדר כי 50 מיליון שקל מהחוב יירשמו כשטר הון סחיר (ששוויו יעמוד על 75 מיליון שקל), שמועד הפירעון שלו הוא בעוד 14 שנה. מחזיקי האג"ח יוכלו להמיר את שטר הון ולהגיע לאחזקה של עד 51% מהחברה. במידה שמחזיקי האג"ח אכן יגיעו לשיעור שכזה, יוכל רקנאטי, שיישאר עם 35%, להגדיל את אחזקותיו ל-45% בתמורה ל-10 מיליון שקל.

יתרת החוב, העומדת על 210 מיליון שקל, יירשם לסדרת אג"ח אחת. הסדרה תיפרס ל-9 שנים, כאשר קרן האג"ח תחל להיפרע עוד ארבע שנים. באפשרות החברה לדחות את אחד מתשלומי הקרן. כמו כן, ישועבדו לטובת מחזיקי האג"ח 49% ממניות החברה הבת גמול נדל"ן, וכן ישועבדו לטובתם נכסים נוספים.

רקנאטי אמנם יישאר בעל השליטה בגמול, אך המשקיעים המוסדיים צפויים להיות מעורבים יותר בחברה. ראשית הם יוכלו למנות דירקטור. בנוסף, עסקאות בעלי עניין ומכירת החברה יצטרכו לקבל את אישורם של מחזיקי האג"ח.

הסדר האג"ח בין הצדדים גובש לאחר סדרה ארוכה של דיונים בין הצדדים, כאשר את התהליך הובילו מטעם גמול זיו קופ, ארז בנדל ועמי קרופיק. בסוף נובמבר אשתקד הודיע בנק הפועלים לגמול כי הוא סוגר לה את קו האשראי מכיוון שאינה עומדת בקובננטס, ולאחר מכן הוא חילט לחברה פיקדונות בהיקף של 27 מיליון שקל.

צעד זה גרם לתגובת שרשרת מצד מחזיקי האג"ח שנלחצו ממצב החברה, כאשר הערת עסק חי שצורפה לדו"חות החברה בסוף הרבעון השלישי לא תרמה למצב. בסופו של דבר, חמישה חודשים אחרי, נראה כי גמול הצליחה להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח, במחיר של דילול אחזקותיו של רקנאטי.

זיו קופ, דירקטור בגמול מטעמו של רקנאטי ציין כי "המגעים מתנהלים תוך כדי שקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא שמגלים שני הצדדים, ואנו מקווים שתוך זמן קצר יובא לאישורם של בעלי האג"ח הסדר סופי".