בערוץ 10 שוקלים להפעיל לובי בכנסת לקידום חקיקה בנוגע לערוץ

ראשי הערוץ ינסו לקדם חקיקה או פריסת חובות שיאפשרו את המשך פעילותו ■ אתמול הודיע שר התקשורת כי לא יהיו שינויי חקיקה לגבי ערוץ 10 ■ הרשות השנייה כבר הכינה את ספר המכרז לערוץ אם לא יימצא פיתרון בנושא

בעקבות הודעתו הדרמטית של שר התקשורת, משה כחלון, לפיה אין בכוונתו לבצע שינויי חקיקה בכל הקשור לערוץ 10, שוקלים ראשי הערוץ פנייה לחברי כנסת במטרה לסייע להם בהובלת הגשת הצעת חוק לסדר היום, אשר תביא לשינוי חקיקה או לחילופין מחילת חובות, הלוואה, או פריסת חובות - כך נודע ל"גלובס".

בישיבה שהתקיימה אמש (ב') במשרד התקשורת השתתפו ראשי ערוץ 10, נציגי משרד האוצר, נציגי משרד התקשורת ונציגי הרשות השנייה. בישיבה ביקשו ראשי הערוץ "גרייס" (תקופת חסד) ופריסת תשלומים של חובות העבר. ראשי ערוץ 10 הבהירו כי בתקופת ה"גרייס" הוא ישלם את הריבית תוך העמדת ערבויות לתשלום החובות בעתיד. הצעה זו של ערוץ 10 כפי הנראה לא זכתה להסכמה.

על אף שבמשרד התקשורת הבהירו - לפני ואחרי הישיבה - כי מדובר בישיבה ראשונית בלבד, הצהרתו של כחלון לפיה לא יבצע שינויי חקיקה היא הצהרה דרמטית. למעשה, משמעות ההצהרה - אם אכן תתממש - היא שלערוץ 10 יש שתי אופציות: השבה מיידית של המחוייבויות תוך הגעה להסדר פריסה עם הגורמים הרגולטורים - או סיום הזיכיון בינואר 2010.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, הבהירה במהלך הישיבה כי ספר המכרז החדש כבר הונח על שולחנה, ואם לא יימצא פיתרון - יהיה עליה בצער רב לצאת למכרז חדש, על אף שלשיטתה - ניתן להגיע לפיתרון. בנוסף, כחלון הטיל על דאבוש לנסות ולהגיע בימים הקרובים עם ערוץ 10, בראשות המנכ"ל יוסי ורשבסקי, להסדר.

לא מן הנמנע כי בימים הקרובים יאפשרו לראשי ערוץ 10 להמשיך לפעול באינטנסיביות במטרה לגייס את הכספים, לפחות את חלקם, ולהגיע להסדר פריסת חובות - או לחילופין לשכנע חברי כנסת להגיש הצעת חוק לביצוע שינוי חקיקה.

במשרד התקשורת הבהירו אתמול כי מדובר בפגישה ראשונה בסדרה של פגישות, וכי הכוונה היא לפתור את בעיית ערוץ 10. בשלב זה אין הסכמה של בעלי המניות של ערוץ 10 להעמיד את הסכום אותו חייב הערוץ, זאת על אף שהאופק אותו ביקשו בעבר ניתן כיום, עם ההחלטה לעבור לשיטת רישיונות כבר בשנת 2012, מה שמהווה אופק ארוך-שנים.

מבחינת הרשות השנייה, אם אכן לא יבוצע שינוי חקיקה, ואם הערוץ לא יעמיד את המחוייבויות שלו - לא תיוותר ברירה אלא לפרסם מכרז חדש כבר בקרוב.

דרישות הרשות השנייה מערוץ 10 נכון להיום, שימנעו את פרסום המכרז ויאפשרו הארכת זיכיון של שנתיים נוספות לערוץ, הן העמדת ערבות בנקאית על סך 70 מיליון שקל בגין מחוייבויות התוכן ו-26 מיליון שקל בגין דמי הזיכיון והתמלוגים. לאחר השלמת שני הדברים הללו ניתן יהיה להביא את הדברים לדיון במועצת הרשות השנייה ולהאריך את הזיכיון של הערוץ.