אובמה החליט: לא תהיה חבילת תמריצים שנייה לכלכלה האמריקנית

נשיא ארה"ב קרא לציבור האמריקני להפגין סבלנות ולתת לחבילת החילוץ הראשונה זמן לעבוד ■ אובמה: "התוכנית תוכננה לפעול במהלך השנתיים הקרובות" ■ באפט: "תוכנית התמרוץ הראשונה - חצי גלולת ויאגרה"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שם היום (שבת) קץ לדיבורים על חבילת תמריצים שנייה למשק האמריקני כדי לסייע לו לצאת מהמיתון, וקרא לציבור האמריקני להפגין סבלנות ולתת לחבילת החילוץ הראשונה לעבוד.

עם גידול ניכר בשיעור האבטלה בארה"ב, והביקורות ההולכות וחוזרות מנציגים רפובליקנים על העלויות הגבוהות וההשפעה הנעדרת של חבילת החילוץ הראשונה, אובמה נאלץ להתייחס ולחוות דעתו בשאלה האם הכלכלה הגדולה בעולם זקוקה לעוד דחיפה - שאלה שהועלתה גם ע"י המשקיע האגדי וורן באפט.

הנשיא אמר בתוכנית הרדיו השבועית שלו, כי התמודדות עם שיעור האבטלה הגבוהים דורשת זמן. אובמה שלח ביקורת כלפי אותם נציגים רפובליקנים שמתנגדים ושוללים את תוכנית החילוץ הראשונה, ואמר שהם רק יודעים לבקר, ולא מציעים שום חלופות ראויות.

"עלינו להיות סבלניים, ולתת לתוכנית זמן לעבוד". אמר אובמה. "חייבים להבין כי בכל מיתון ששיעור האבטלה לוקח את הזמן הרב ביותר כדי להשתקם". הוסיף.

נזכיר, כי התוכנית הראשונה כוללת 288 מיליארד דולר בקיצוץ מסים לאזרחים ולעסקים, שיפור דרמטי של מערכת הבריאות, שיפור התשתיות בהשקעה של 50 מיליארד דולר, ומיליארדי דולר נוספים להתייעלות בתחום צריכת האנרגיה.

"התוכנית לא תוכננה להשיג פתרון כללי ב-4 חודשים", אמר אובמה. היא תוכננה לפעול במהלך השנתיים הקרובות". ציין הנשיא.