הישראלי שהחליט להביא לכאן את הבשר הכי יוקרתי שיש

ההשקעה הכספית עצומה, הגידול מצריך שמירה מסביב לשעון, קפדנות וסבלנות, כמות הבשר מזערית, והמחיר מופקע ■ ובכל זאת, ישראלי אחד החליט לייבא לארץ גנים של הפרות היפניות שמהן עושים את בשר הקובה היוקרתי

סטייק מבשר קובה במסעדה בטוקיו / צילום: רויטרס
סטייק מבשר קובה במסעדה בטוקיו / צילום: רויטרס

לפני כמה שנים הייתי בקשר עם שף מוכשר מאין כמוהו, שכישלונה העסקי של המסעדה שהקים אילץ אותו לבשל במשך תקופה לא קצרה בשביל זוג מיליונרים אקסצנטריים. 4 פעמים בשבוע הוא היה מגיע לווילה שלהם בצפון תל-אביב ומבשל רק לשניהם ארוחות מדהימות. השף לא אהב במיוחד את הבידוד מהעולם, אבל הכסף היה טוב, המעסיקים העריכו את כישרונו, וחומרי הגלם שהם עודדו אותו לרכוש בשבילם היו הטובים ביותר שכסף יכול לקנות.

בשביל שף פרפקציוניסט, האפשרות לקנות מתי שירצה בלסמי מצומצם מסוים מאוד בסכום שערורייתי, או לרכוש כמעט כל יום את פילה הלוקוס היקר ביותר שדייגי הארץ הצליחו למשות מן המים - הייתה נעימה, אבל כמעט מובנת מאליה.

אלא שיום אחד נכנס למטבח המעסיק שלו והעלה את הרף. הוא אמר לשף שבארוחה הבאה הוא נדרש להכין סטייק קובה כמנה עיקרית, ושילח אותו לנתב"ג עם כרטיס ללונדון וצידנית קטנה. למחרת השף חזר לארץ עם סטייקים טריים במשקל כולל של פחות מקילו. גם מבלי לשקלל לתוך מחירם את הוצאות הטיסה והמלון, שני הסטייקים עלו מאות ליש"טים.

קובה ביף - בשר בקר מגזע וואגיו היפני - נחשב בקרב רבים לבשר הטוב בעולם, והסטטוס הייחודי שלו, יחד עם נדירותו והמיתוס שסביב דרך גידולו, הופכים אותו ליקר בצורה שלא תיאמן.

"המחיר של הבשר הזה נע בין 3,500 ל-5,000 אירו לקילו לסוגים הפחות מובחרים של הוואגיו, ויכול להגיע גם עד 20 אלף אירו לקילו", אומר יניב בר-נור מאטליז מיטמארקט בתל-אביב. "למה זה ככה? כי עלות הגידול של הפרה הזאת מאוד-מאוד גבוהה, בעוד שאחוז הבשר בה מאוד-מאוד נמוך. נגיד הפרה שקלה טון, יש לך אולי 200 קילו בשר. מישהו צריך לממן את זה".