בני שטיינמץ: "פספוס במאגר תמר? לא מצטער על זה"

על הסדרי החוב בסקורפיו: "לא חושב שהרבה אנשים לקחו כך אחריות על טעות עסקית" ■ על ג'ורג' סורוס: "יש לו אובססיה לגביי" ■ על החבר אהוד אולמרט: "אני מעריך אותו וצר לי שהוא יושב בכלא" ■ ראיון חג נדיר ובלעדי ל-G

בני שטיינמץ / צילום: יוסי כהן
בני שטיינמץ / צילום: יוסי כהן

בני שטיינמץ רגיל שעסקיו חובקי העולם מתנהלים בשקט והרחק מן העין, וכך הוא גם מעדיף את זה.

אלא שדמות המיליארדר המסתורי דווקא מושכת לא מעט אש, ושלא בטובתו, הוא כיכב בלא מעט כותרות בשנים האחרונות. בין אם אלה האשמות שלא הוכחו בקשר לדרך שבה השיג את רישיון כריית עפרות הברזל בגינאה (שהוא רואה בהן חלק מקמפיין השמצה נגדו); בין אם זה ראיון לא נעים שנתן מנהל מתפטר של חברת המשאבים של קבוצת בני שטיינמץ על הנעשה במכרה היהלומים של החברה בסיירה ליאון (החברה תובעת אותו); ובין אם אלה המהלכים לקראת הסדר חוב שני בחברת הנדל"ן שלו, סקורפיו ("אם יש מי שהכניס את היד לכיס בנושא אג"חים במדינת ישראל, זה אני").

בראיון חג מקיף ובלעדי ל-G, שטיינמץ, אחד הישראלים העשירים בעולם, ש"פורבס" מעריך את הונו ב-3.5 מיליארד דולרים ("אני לא יודע מאיפה פורבס לוקחים את המספרים שלהם. איתנו הם לא דיברו"), מכריז מלחמה על מי שהוא רואה כאויביו. מהמיליארדר ג'ורג' סורוס שהפך ממש לנמסיס שלו, דרך ממשלת גינאה, ועד לענקיות הכרייה ריו טינטו וואלה. וכל זאת, לצד המלחמה שמנהלת חברה שהוא אחד מבעליה נגד ממשלת רומניה בשל מכרה זהב שלא יצא לפועל.

הנה כך, לפני קצת יותר מחודש, אף נודע כי הוצא נגדו ונגד שלושה ישראלים אחרים צו מעצר שלא בפניו ברומניה, בגין פרשה שתתואר בהמשך הכתבה, מה שגרם לו ללא מעט דאגה. לאחרונה, ביטל בית הדין הגבוה הרומני את הצו, ושטיינמץ יכול לנשום לרווחה. "אנחנו קצת כמו דוד וגוליית, ולא נפחד להמשיך לעשות את זה", נחוש שטיינמץ. "אנחנו נלחמים פה נגד כוחות בינלאומיים גדולים מאוד עם משאבים ענקיים".