הבודק בעבודה: "הזיופים בהיקף עצום"; בכירים: "לא יהיה מנוס מדחיית הבחירות"

מאיר פלבסקי: כ-50% מהטפסים שנבדקו פגומים; חשד שאנשים התפקדו באמצעות כסף מזומן שקיבלו

שירות Ynet

בעת שבמפלגת העבודה מדברים כולם גבוהה גבוהה על חשיבות טוהר המפקד, ועל הצורך לבצע בדיקות מעמיקות ומקיפות על מנת לוודא שטופסי מפקד לא זויפו - שלח אתמול (ב') החוקר הפרטי מאיר פלבסקי, האחראי על בדיקת הטפסים, מכתב ליו"ר הוועדה לטוהר המפקד, עו"ד נמרוד אשכול, בו הוא מתריע כי הבדיקה של טופסי המפקד שנערכת הינה שטחית, והיא מושפעת על ידי גורמים שונים המנסים להשפיע על הבדיקה.

מכתבו של פלבסקי הגיע ל-ynet, ובו נאמר בין היתר: "בדיקה אקראית ושטחית העלתה עד כה כי כ-50% מן הטפסים שנבדקו נמצאו פגומים או חשודים כמזויפים והושמו בצד. ישנה מאסה נכבדה של אנשים שניסו להסוות חתימתם על הטפסים, ובעברית פשוטה: אדם אחד חתם על קבוצה של טפסים במקום אחרים. בעברית פשוטה יותר: מפקד חמולתי, משמע טפסים החשודים כמזויפים. על פי ניסיוני, וביחס למספר הטפסים שנבדקו, מדובר בהיקף עצום של טפסים החשודים כמזויפים".

גורמים בעלי עניין

פלבסקי כתב במכתבו עוד כי, "הבדיקה שנערכה היא שטחית, נוכח הפרעות בלתי-פוסקות של גורמים בעלי עניין, ניסיונות השפעה בלתי ראויים, ומחסור בכוח אדם ואמצעים". לדבריו, בניגוד להחלטה שהתקבלה בוועדה לטוהר המפקד לשכור חוקר נוסף שיסייע בבדיקת הטפסים וכן גרפולוגים - נשכרו לעבודה סטודנטים.

פלבסקי גילה במכתבו כי בידיו של היועץ המשפטי למפלגה, עו"ד אלדד יניב, הקלטות ותלונות טלפוניות שהגיעו בימים האחרונים, ואשר הועברו למשטרה. לפי פלבסקי, תלונות אלה "מעלות חשד ממשי כי בידי אנשים נתקבל כסף מזומן מגורמים שונים, ובעזרתו לכאורה הם התפקדו למפלגה".

פלבסקי הציג בפני הוועדה לטוהר המפקד ממצאים קשים נגד אנשיו של עמיר פרץ. החשד: אנשיו של פרץ זייפו טפסים למפקד. בסביבת פרץ אומרים: "מדובר בכ-30 טפסים מתוך אלפים רבים, שהגיעו מתחנת מוניות שבה הסדרן ביקש מהנהגים בקשר את רשותם לחתום על הטפסים".

פלבסקי שלח את המכתב לעו"ד אשכול, ששלח מוקדם יותר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז בו הוא מבקש מן היועץ המשפטי לצרף מפקחים מטעם משרד המשפטים שיסייעו בבדיקת טוהר המפקד, וכן בהצלבת בסיסי נתונים של המפלגות.

הבחירות עלולות להידחות

בעקבות פתיחת תיבת הפנדורה של המפקד, העריכו גורמים בכירים בעבודה כי החשש מפני זיופים והסתרתם, עלולים להוביל להכרזה על המפקד כ"פגום". בעקבות כך, פנקס הבוחרים לא ייסגר עד המועד הנדרש לשם קיום הבחירות ב-28 ביוני, והדבר עלול להוביל למהלך שהרבה מהמועמדים מעוניינים בו - דחיית הבחירות. (אטילה שומפלבי)