תשובה אינטראקטיבית לשיטת הלוח והגיר: אורט ומשרד החינוך יחנכו 60 "כיתות חכמות"

שרת החינוך, יולי תמיר, אמרה כי היא מקווה לראות את כל בתיה"ס מתיישרים עם המציאות החינוכית והטכנולוגית החדשה בעוד 5 שנים

משרד החינוך בסיוע "אורט העולמי" יפתח 60 "כיתות חכמות" אינטראקטיביות. מדובר על 10 כיתות בכל אחד מ-6 בתי ספר שנבחרו להשתתף בפילוט על-ידי משרד החינוך, בכפר הנוער החקלאי בכדורי, בטירת הכרמל, חורפש ומשגב בצפון, ובשער הנגב בעוטף עזה ובבאר שבע בדרום.

הכיתות החכמות יוממנו על-ידי "אורט העולמי" במסגרת התוכנית "קדימה מדע", בעלות כוללת של כ-3.2 מיליון שקל. הנהלת רשת אורט העולמית, התחייבה להשקיע סכום של כ-150 מיליון שקל בשדרוג לימודי המדע במסגרת התוכנית עד שנת 2010.

"כיתה חכמה-אינטראקטיבית" הינה תשובה עדכנית לשיטת הלוח והגיר בהוראה: בבתי הספר שבפילוט, רבע עד שליש מכיתות הלימוד בבתי-ספר אלה יוסבו ל"כיתות חכמות", שיכללו מחשבים ניידים לכל התלמידים בכיתה, לוח חכם עליו המורה ינהל את השיעור מעמדת המחשב שלו, כולם יחוברו באמצעות רשת אלחוטית לצורך עבודה בכיתה, וגישה למאגרי מידע של המורה ולספריות של משרד החינוך. בנוסף, בכל בית ספר תהיה עמדת וידיאו קונפרס, שתאפשר להשתתף בתחרויות או לשמוע הרצאות.

שרת החינוך,יולי תמיר,אמרה כי היא מקווה לראות את כל בתי הספר מתיישרים עם המציאות החינוכית והטכנולוגית החדשה בעוד 5 שנים. רוני דיין, האחראי על המחשוב במשרד החינוך מסביר: " זה משנה את כל סביבת העבודה, את כל האינטראקציה עם התלמידים. מורה לא יצטרך לבזבז זמן על כתיבת דברים על הלוח, הוא במהירות יכול לערוך השוואות ולהביא את התלמידים לתובנות, רוב האינטראקציה תהיה עם הפנים לתלמידים ולא עם הגב אליהם".

רוני קלינסקי, ראש נציגות אורט העולמי בישראל, מסרה כי "הרעיון הוא בעצם לעשות מהפיכה תרבותית בכל שיטת ההוראה והלמידה בבית הספר. על-די שמספקים למורים את הסביבה הטכנולוגית המיטבית ליצירת חווית למידה הרבה יותר משמעותית. אנחנו קראנו סוף הטוק אנד צ'וק. הפדגוגיה הופכת להיות משהוא הרבה יותר מתקדם".