סין עקפה את ארה"ב: 233 מיליון משתמשי אינטרנט סינים בחודש מארס

ארה"ב, לשם השוואה, עדיין משתרכת מאחור עם 216 מיליון משתמשים - ללא שינוי מסוף 2007

רבים זועמים על האופורטוניזם של גוגל וחברות האינטרנט האמריקניות בסין. זו מדינה שאין בה חופש דיבור אמיתי, ויש לה רקע מפוקפק של הפרות זכויות אדם. אך מנקודת מבט עסקית, ההיגיון בחדירה לשוק הסיני תמיד היה מובן מאליו, וכעת זה רשמי: סין עקפה את ארה"ב במספר משתמשי אינטרנט.

בפברואר השנה היו בסין מעל 220 מיליון משתמשי אינטרנט, לפי חברת המחקר BDA סין בבייג'ין. במארס, המספר הזה עלה ל-233 מיליון משתמשים. ארה"ב, לשם השוואה, עדיין משתרכת מאחור עם 216 מיליון משתמשים, ללא שינוי מסוף 2007.

הפער הזה צפוי להתרחב. בעוד ש-71% מאוכלוסי ארה"ב כבר באינטרנט, רק ל-17% מאוכלוסיית סין יש גישה לרשת. בסין 1.3 מיליארד בני אדם מול 304 מיליון בארה"ב. אם שיעור החדירה של האינטרנט בסין היה 71%, היו לה קרוב למיליארד משתמשים.

ביום ו' שעבר, במהלך שיחת הוועידה אחרי פרסום הדו"ח הכספי הרבעוני, גוגל דיברה הרבה על התפקיד הגדול של ההתרחבות הבינלאומית בהצלחתה. אירופה מילאה כאן חלק גדול, אך ברור שהפרס האמיתי שכולם חושקים בו הוא סין.

גוגל מנסה לגבור על יריבתה הסינית Baidu בכל הנוגע לגישה לאותם מיליארד משתמשים פוטנציאליים. היא ניסתה באחרונה אפילו להיכנס לתחום האפור המשפטי של חיפושי הורדות מוזיקה ללא זכויות יוצרים.

סין, שכבר מובילה במספר המשתמשים בטלפוני סלולר, יכולה כעת להתגאות בטכנולוגיה נוספת בה היא מובילה, לרגל אירוח המשחקים האולימפיים בבייג'ין הקיץ.

ארה"ב

מס' משתמשים - 216 מיליון

אחוז מהאוכלוסייה - 71%

גודל האוכלוסיה - 304 מיליון

סין

מס' משתמשים - 223 מיליון

אחוז מהאוכלוסיה - 17%

גודל האוכלוסיה - 1.3 מיליארד