RWE הגרמנית התחרטה: "אפשר לקנות יותר בזול"

סינטז, קבוצת אנרגיה רוסית, תובעת את RWE, חברת החשמל הגרמנית, על סך של 1.41 מיליארד דולר באשמה של נטישת עסקה משותפת לרכישת חברת הפקת החשמל הרוסית 2-TGK.

סינטז מסרה שהיא תובעת את החברה הגרמנית בבית המשפט הבינלאומי לבוררות בלונדון "בשל הפרת התחייבויותיה להפוך לבעלת מניות משותפת של TGK-2". TGK-2 היא מפיקת החשמל הגדולה בצפון-רוסיה, ובבעלותה שש תחנות כוח בתפוקה כוללת של 2,582 מגוואט.

RWE החלה בשיחות עם סינטז על השתלטות משותפת על 2-TGK לפני כמה חודשים, אך נסוגה מהעסקה בספטמבר בנימוק של עלויות גבוהות ובעקבות המפולת בשוקי ההון ברוסיה. "אין ל-RWE סיבה לקנות את TGK-2 במחיר כה גבוה. הם יכולים לקנות חברה אחרת במחיר זול יותר", אמר אנדרו קרסנוב, אנליסט בחברת אטון.

ההחלטה היוותה מכה קשה לסינטז, שנותרה עם מניות הרוב ב- TGK-2 ועם התחייבות לרכוש גם את מניות המיעוט בה. הבנק האירופי לשיקום ופיתוח גילה עניין בהשקעה ב-TGK-2, אך מסר שיעשה זאת רק לצד משקיע אסטרטגי כמו RWE.

קרסנוב אומר שלא ברור אם סינטז תוכל לתבוע פיצויים על ביטול העסקה מצד RWE. הטיעון של סינטז יתבסס כנראה על התחייבויות שכלולות במכתב זמני שחתום על-ידי RWE, ובו היא מודיעה על כוונתה לרכוש 51% ממניות TGK-2 , שנרכשו על-ידי חברה-בת של סינטז בעסקת הפרטה בתחילת השנה.

RWE סירבה להגיב, אך בעבר היא מסרה שהחלטתה לפרוש מהעסקה אינה מהווה מתיחת ביקורת על השוק הרוסי, ושהיא תמשיך לחפש הזדמנויות במדינה זו. *