סוף סוף: הושק YNet - האתר של "ידיעות אחרונות"

אתר האינטרנט שמפעיל עיתון "ידיעות אחרונות" תחת השם YNet החל לפעול היום (ג') בכתובת www.ynet.co.il. אתמול בלילה עלה האתר לאוויר למספר דקות, וקרס. היום בשעה 13:00 עלה שוב.

"ידיעות אחרונות" פיתח את אתר YNet ועבד עליו במתכונת פיילוט כ-3 שנים. על פי ההערכות הושקעו באתר עד כה כ-50 מיליון שקל. הרעש התקשורתי סביב האתר נוצר בעיקר בגלל הסודיות שאפפה את הקמתו ומועד עלייתו לאוויר.

על פי שמועות בענף היה האתר אמור להיות מושק כבר ביום ה' שעבר, אולם ההשקה התעכבה, כנראה, מסיבות טכניות. גורם נוסף שעיכב את עליית האתר, על פי הערכת גורמים בענף, היה חשש של קבוצת "ידיעות אחרונות" מקניבליזציה של עיתון הנייר שהיא מוציאה.

תוכני האתר נפרדים לגמרי מתכני עיתון הנייר של הקבוצה, והוא פועל מתוך מערכת נפרדת, המונה 130 איש. "ידיעות" אינו מתכוון להקים אתר אינטרנט שיציג את תוכני עיתון הנייר שלו.

קבוצת "ידיעות אחרונות" היא תאגיד התקשורת הישראלי האחרון המשיק אתר אינטרנט. כיום פועלים כבר אתרי האינטרנט של עיתוני "הארץ", "מעריב" ו"גלובס".

התחזיות חלוקות לגבי מידת השפעת האתר על שוק התקשורת המקוון בישראל. יש הטוענים שכניסת "ידיעות אחרונות" לאינטרנט צפויה להרים את רף הפעילות בשוק האינטרנט, ולהוות גורם חשוב שיסייע ליצירת מסה קריטית של גולשי אינטרנט בארץ.

העורך הראשי של מערכת YNet הוא זאב חספר, איש "ידיעות", עורכת החדשות היא טלי בן-עובדיה, לשעבר מערוץ 2. כותב מרכזי הוא עופר שלח, כתב "מעריב" לשעבר.

בעמוד הבית של האתר מופיעים מבזקי חדשות בנושאים שונים, וכן הפניות לטורי דעות, לחדשות ספורט ולאינדקס. בין כותבי הטורים האישיים: אמנון לוי, עופר שלח, מוטי אשכנזי וגדי טאוב.

עוד בעמוד הבית משאל דעת קהל והפניה לאתרים נוספים של קבוצת "ידיעות אחרונות": לוח ידיעות, פנאי פלוס, ידיעותיכון, ראש 1, עיתון תל-אביב ויורו מנג'ר 2000. יש גם קישורים לשירותי מידע כתחזית מזג האוויר, תוצאות משחקי ספורט והגרלות שונות.

צרפתי שטרנשוס זמיר יחסי ציבור ישמשו כמשרד הדוברות ויחסי הציבור של האתר. עמית סנדיק, מנכל"ית, צרפתי שטרנשוס זמיר, תשמש כדוברת האתר.

פעילות יחסי הציבור והדוברות ל-YNET תתמקד בהשקת האתר, תוך טיפול בבנית המותג YNET, קביעת המיצוב ובידולו על פני חברות מתחרות והבאתו למודעות ציבור הגולשים והמפרסמים.« מאת אביבה משמרי « סוף סוף: הושק YNet - האתר של "ידיעות אחרונות"