גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צהוב ומזעזע

לרגל היציאה של "ג'ורה", הצהובון הישראלי החדש, החודש, נפגש ארי ליבסקר עם המנכ"ל ועורך-העל איציק דוידוביץ' לשיחה. בראיון הפליג דוידוביץ' וסיפר על ה"סאן" העברי, מערכת עצומה של 50 כתבים, שתכה את העיתונים הגדולים החנפנים, וממומנת על ידי איל נדל"ן עשיר ופלמוני ושמו רוברט ג'ונס תומפסון. אלא שלאחר זמן קצר קיבל הכתב טלפון מא', שדוידוביץ' הציג אותו יומיים קודם לכן כיד ימינו, וזה סיפר על הצד האחר של "ג'ורה", על כך שהכתבים עזבו את המערכת והטלפונים מנותקים, הוא סיפר על דוידוביץ' היושב לבדו במערכת הריקה וחולם על קניית מכונת ברד. א', שהיה מעורב בפרשה, חשף גם מה באמת היה הסיפור על קלטת הסקס שהרעישה את ישראל לזמן מה

איציק דוידוביץ' יושב על הספה בביתו העצום ביפו, שהוא מכנה "המבצר". הוא ללא נעליים ויושב בישיבה מזרחית. במהלך הראיון הוא מעסה באינטנסיביות את כפות רגליו יוצאות הדופן והמוארכות. הוא אוחז את כלבת הפקינז הגידמת שלו "פצפונת", והיא לא מפסיקה להתחכך ולשפשף לי את הרגל.

יש לו קול משונה, עם מבטא גלותי שמזכיר במידה מסוימת את צורת הדיבור של ח"כ אייכלר מ"פופולטיקה" כפי שאני זוכר מהימים הטובים של דן מרגלית בערוץ 1. את הראיון קטעו כמה שיחות טלפון שבהן מבטיח דוידוביץ' שיחזור אל המתקשר בתוך שתי דקות, דבר שלא קורה לבסוף. ואף על פי כן, אף על פי שאני יודע את עברו של דוידוביץ' יש בו משהו מקסים, אינטליגנטי ושובה לב, דמות בעלת מאפיינים ספרותיים לרומן גדול.

דוידוביץ' כועס על יחס העיתונות אליו מאז פרשת הקלטת הרותחת, שבה נראו כוכבנית וחברה מתנים אהבים. הוא קם ולוקח גיליון "מעריב" משולחן האוכל. "כתוב פה, ואני מצטט, 'מעורבותו של דוידוביץ' בפרשה לא גרמה להרמת גבות בתעשיית התרבות. גורם בכיר בתעשייה אומר שלפי איך שהוא מדבר, הייתי אומר שהוא מפוקפק לחלוטין'. מי זה הגורם הבכיר בתעשייה? אני ו'ג'ורה מגזין' לא היינו מכניסים דבר כזה לעיתון בלי לציין את השם".

- אני לא יודע מה האג'נדה שלך בעיתונות, אבל ככה נהוג לעשות כשמדברים לא לייחוס.

"אם אתה לא יכול לחשוף את הדובר בשמו, זה אומר שיש לו אינטרס. וזה לא נכון. אתה לא יכול להסתתר מאחורי שם כמו 'גורם בכיר בתעשייה'. אם אתה גורם בכיר תגיד מי אתה. אני בטוח שאותו אדם פוגש אותי בכל מיני אירועים ואומר לי שלום ומה שלומך".

טאץ' הים דוידוביץ' נחשף לראשונה בעיתונות לאחר שייבא לארץ את הזמרת סמנתה פוקס ("טאץ' מי") לפסטיבל שנות השמונים שהפיק. דוידוביץ' הטיס אותה ארצה שבוע לפני המופע כדי שתקדם את מכירות הכרטיסים, אלא שלא נמכרו די כרטיסים, ובעקבות הביטול הפתאומי חזרה פוקס לאנגליה פגועה ומאוכזבת. לאחר מכן הוקדשה תוכניתו של גיא פינס לתחקיר שחשף את מעלליו של דוידוביץ' ושערוריות שמחות אחרות שהיה קשור בהן.

- אתה חושב שכולם נכנסים בך כי אין לך חברים בברנז'ה או כי צורת הדיבור שלך היא קצת מוזרה?

"כן, אני מודע לזה שאני מדבר מוזר. אני מסתכל על זה בצורה מאוד ריאלית. גיא פינס עשה תוכנית עם עובדות מאוד לא מדויקות, וכשכבר היו לו העובדות הנכונות הוא העדיף להתעלם. אני התאוששתי, ואנשים שעבדו איתי לפני סמנתה פוקס ואחרי סמנתה פוקס יודעים מה אני שווה, ואני טוב במה שאני עושה. להגיד לך שזה לא גרם לי נזק? זה גרם לי נזק נפשי. לקח לי הרבה זמן להאמין שאני נמצא במקום שיש אנשים מהסוג הזה, שעושים דברים כאלה, אבל כל מי שראה איך אני עובד יודע להעריך את מה שאני עושה, ואני בין האנשים שכשהם עושים טעות, הם יודעים לגשת ולהגיד, טעיתי, סליחה, ולתקן. יש הרבה מקומות עבודה שלא הצלחתי לקדם אותם מבחינת יחסי ציבור, אז לא באתי לבקש מהם את הכסף. אני מאמין בבית המשפט שיפסוק את פסיקתו על הוצאת דיבה. זה לוקח הרבה זמן, ולי יש הרבה סבלנות ואני מאוד רוצה שגיא פינס יצליח ברייטינג כדי שיהיה לו כסף לשלם על כל מה שהוא עשה. זה לא משהו אישי נגדו. גם אחרי זה המשכתי לעבוד עם גיא פינס. כשיש לי ידיעות שמתאימות אני פונה אליהם".

הם הומואים

- איך עלה הרעיון להקים את "ג'ורה מגזין"?

"לפני קרוב לשנה נפגשנו קבוצה של חברים מתחום היח"צנות ואמרנו שצורת העבודה עם העיתונאים פשוט מדכאת אותנו. אין כרגע עיתונות נוספת במדינה, הכול עובר דרך יח"צנים בכירים שמצליחים להכניס יותר ידיעות עם פחות דברים מעמיקים על מה שקורה בתחום. כל אחד חי את החיים שלו ושוכח להסתכל על הכלל, ונוצרת במדינת ישראל שכבה אחת, שהיא כבר לא קטנה, שחיה בעוני. העניים ומעמד הביניים מתערבבים ביחד, ויש מצוקות וסיפורים אנושיים שאני לא הכרתי אותם לפני כן. שמנו לב שכל אנשי הציבור והסלבריטאים לוקחים להם יח"צנים שמספרים עליהם סיפור, והסיפור הזה הוא פשוט לא נכון. הם אומרים שיש הרבה אמנים שהם כאלה וכאלה, והמציאות היא ההפך לגמרי".

- למה אתה מתכוון?

"אני מכיר הרבה אמנים שמוצגים כאילו הם דון ז'ואנים גדולים מאוד כשבמציאות הם הומואים לכל דבר. כאלה שהם אנשי משפחה והם בוגדים מימין ומשמאל. הברנז'ה היא מאוד קטנה ויודעים מה שקורה בברנז'ה. יש איזה 200 או 300 איש והיח"צנים הם עוד 50 איש והיח"צנים הפחות בכירים זה עוד 30 איש".

- בעצם אתה בא להגיד שיש כמה זמרים מזרחים שהם הומואים?

"כן, והם שרים שירי אהבה לאישה. זה לא בא מבפנים. פעם כל אחד שר באמת במה שהוא האמין בו. אני מקבל כל יום ידיעות חמות, ואנחנו צריכים כל יום לבדוק אם אין אינטרסים נלווים. 'ג'ורה' בא לחשוף את האמת באיזשהו מקום. ואנחנו לא נלך לסקר את שלמה ארצי אוכל ארטיק בקניון עזריאלי.

אנחנו, ואני סתם זורק דוגמה, כן נסקר אם הארטיק ייפול לו ומישהי תרים לו אותו ותמרח לו את זה על כל הגוף, או ששלמה ארצי רק - שוב, נניח סתם לדוגמה - יתחיל עם חתול קטן. וכמובן, אני לא אומר ששלמה ארצי עושה את זה".

- די ברור שלא.

"שלא ייצא בכתבה כאילו אני אמרתי את זה, אין לי כוח להתחיל עם שלמה ארצי".

ארבעה פרקליטים דוידוביץ': "העיתון ייראה כמגזין מפואר, כמו עיתון 'לאשה' בקלאסה מאוד גבוהה, אבל אנחנו גם בודקים את הנתונים שאנחנו מקבלים, לא רוצים לפרסם מיד כל שטות או לא שטות שנותנים לנו. אנחנו עושים את הבדיקה, ולה יש ארבעה שלבים, זה עובר ארבעה משרדי עורכי דין, בין הטובים בארץ. אנחנו בודקים את כל האפשרויות שחס וחלילה לא ניפול בדרך" (על אף בקשתנו דוידוביץ' לא ידע אף שם ממשרד ידוע שאיתו הוא עובד, א"ל).

- ויש מה לכתוב שלא דלף כבר?

"מצאנו סיפורים ענקיים כי במדינה הזאת כל יום קורים סקנדלים חדשים, ואני יכול להגיד לך שאנשי הברנז'ה ואנשי הציבור עושים ממש שטויות. אולי בגלל שהם חושבים שיש להם את העוצמה ואת היח"צנים עצמם שיגנו עליהם אם זה יתגלה. כרגע הם צריכים להתחיל לזכור את מה שקרה בשבוע האחרון עם הדוגמן והדוגמנית, ואני לא אנקוב בשמם, שכולם יודעים מי הם. ואני גם ראיתי אותם עושים את זה. אם תשאל אותי שאלות בנושא אשמח לענות לך".

- אולי אחר כך, בינתיים בוא נמשיך.

"אני רק רוצה להגיד שכל הברנז'ה וכל אנשי הציבור יפסיקו לחיות באשליות שהם מוגנים. שהתקשורת לא עושה את העבודה הנדרשת. זכות הציבור לדעת על הברנז'ה ועל אנשי הציבור, וזו המטרה של 'ג'ורה מגזין', למצוא דברים ולהגיד להם, די, אתם לא יכולים לעשות כל מיני שטויות במועדון הטי.אל.וי להיכנס עם איזו בחורה או קוקסינל לשירותים בלי לדעת שאתם יכולים להיתפס. אתם לא יכולים למעול בכספי ציבור ולעשות דברים קטנים לאזרח הפשוט. ראיינו דמויות מאוד בכירות, כמו ויקי קנפו. בראיונות אחרים שהיא נתנה היא לא מדברת חופשי כמו בראיון שהיא נתנה לנו. היא חשפה כל מיני דברים והודיעה ששיקרו לי. והראיון המלא יהיה אצלנו.

"גם חנה גור מ'כוכב נולד' סיפרה איך השתמשו בה. אשתו המיועדת של יגאל עמיר התראיינה אצלנו בראיון בלעדי וסיפרה שהיא אפילו לא אוהבת את יגאל עמיר ושזו שליחות. כל מיני ראיונות שבמקום אחר לא הגיעו לאותו מרחק כמונו. חברתו של טננבאום התראיינה אצלנו בחשיפה מלאה עם פרטים שב'ידיעות אחרונות' לא הסכימו לפרסם. גם עורך הדין שלה, שהוא עורך דין ממשרד מאוד בכיר, דיבר על ראש הממשלה דברים שעורך דין בכיר לא היה אומר. חוץ מזה, הגיעה אלינו אינפורמציה מאוד מסוימת על מה שקורה בחוות השקמים".

- מה הסיפור בחוות השקמים?

"זה כרגע בבדיקה".

- אתה מעסיק אנשים ברמה של מרדכי גילת וברוך קרא אצלך בעיתון?

"אני יכול להגיד לך שיש לנו קרוב ל-18 כתבים שבאו מ'מעריב', 'ידיעות' ו'הארץ', שם סתמו להם את הפה".

- מי הכתבים האלה?

"אני לא אנקוב בשמם כי חלק לא רוצים להיחשף כי הם עובדים במקביל גם במקום אחר. מכיוון שלא הסכימו לפרסם את החומר שלהם, הם באו והוציאו את זה אצלנו".

- איך הם שמעו עליכם?

"פרסמנו את עצמנו בכל אתרי האינטרנט, בעיקר באתר נענע, בצורה אינטנסיבית במהלך כמה חודשים. בחודש האחרון פרסמנו ב'לוח העיר', וגם השמועה עברה מפה לאוזן. אני רוצה להזכיר כאן את העורך הראשי שלנו, שהוא מעולה והוא בא דווקא מתחום הספרות, אוראל אורבך".

- אף פעם לא שמעתי את שמו.

"הוא סופר וכותב שירים. קראתי לו לראיון אחרי שהוא היה גם עיתונאי בכמה מקומונים. הוא בחור צעיר ומאוד כריזמטי. הוא עושה את העבודה יומם ולילה ומחפש את הסקופים. אני חייב להגיד לך שכששולחים אליו אימיילים, הוא מיד מעדכן אותי. אנחנו מסתכלים עליהם ביחד (בראיון קצר בעיתון "תל אביב" הסביר אוראל אורבך ששמו לא מוכר כי הוא לא מרשתות המקומונים הגדוות, אלא מהמקומונים הפרטיים, א"ל).

הבאתי משורר

- מה התפקיד שלך?

"אני עורך ראשי שבסופו של דבר מחליט איזה כתבות ייכנסו. את כל שאר העבודה עושה אוראל. אני חושב שהתפקיד של 'ג'ורה' הוא להראות לציבור מה קורה. עיתון 'מעריב' ו'ידיעות' נזהרים ויש להם אינטרסים. בעיתון 'ג'ורה' אין את זה. הוא ינסה להיות הפה של כל מה שאפשר. הוא יעשה כל מה שאפשר להראות שהמלך הוא עירום ויחי המלך החדש".

- כמה עובדים יש לכם?

"50 כתבים, 30 צלמים ועוד שישה גרפיקאים. ארבעה עובדי טלמרקטינג, שלושה סוכני מכירות ועוד עשרה אנשי צוות. רכז מערכת, סגנית וכו'" (על אף בקשתנו דוידוביץ' לא נתן שם של איש צוות אחד או אפילו אחד מ-50 העיתונאים שעובדים איתו, א"ל).

- מאיפה בא כל הכסף?

"יש לי שלושה משקיעים שעומדים מאחוריי. אחד מהם הוא רוברט תומפסון ג'ונס, ושני האחרים מעדיפים להישאר אנונימים".

- איך הכרת את רוברט תומפסון ג'ונס השותף שלך?

"הכרתי אותו בפגישה מאוד מקרית. פגישת עסקים בתחום הנדל"ן שבה בטעות נכחתי. זו פגישה שהשאירה עליי רושם מאוד חיובי על הבן אדם, והוא התעניין ביחסי ציבור ופרסום לכל מיני עסקים שלו בחו"ל וכאן בארץ. בחו"ל יש לו כל מיני עסקי נדל"ן וגם בארץ יש לו, ואני לא רוצה להרחיב עליהם".

- כלומר? תן רמז.

"העסק העיקרי שלו הוא בתחום השותפות. כל מיני סוגים. הוא בקשר עם קבלנים מאוד ידועים בארץ" (דוידוביץ' מבטיח לתת לי את מספר הטלפון של ג'ונס כדי שאוכל לדבר איתו רק כדי לדעת שקיים איש כזה, ומוסיף שהוא מגיע לארץ להשתתף בכנס קיסריה. יום למחרת אני מתקשר אליו ודוידוביץ' אומר שג'ונס החליט שלא להתראיין. מתוך בדיקה שעשינו במערכת לא נמצא איש כזה עד סגירת הגיליון, וגם בגוגל לא מצאנו את השם, א"ל).

צוות המנקים מזועזע - ספר על הקלטת.

"לפני כשלושה שבועות הגיע עובד מאוד זוטר למערכת ואמר שבידיו יש קרוב לעשר תמונות מאוד אפקטיביות".

- זה המנקה?

"זה אתה אמרת. לא מתכוון למסור כל מידע".

- זה מה שהיה כתוב בעיתון.

"זה שזה היה בעיתון זה לא אומר שזה נכון. יש לנו צוות של עובדי ניקיון, ואני חושב שהשמיצו את כל עובדי הניקיון של 'ג'ורה מגזין'".

- כמה עובדי ניקיון כבר יש לכם?

"יש לנו אחד לשטיחים, והשאר זה שולחנות, ניקיון וכל השאר. נמרוד, רכז הכתבים, יצר איתי קשר. לקחתי מונית, הגעתי למערכת. אותו עובד ביקש תמורה בעד התמונות. אמרתי לו שזה דורש בדיקה, ומה שהזכרתי קודם, ארבעת השלבים שאני דוגל בהם. אם הייתה כוונה לפרסם או לא הייתה כוונה לפרסם, זה לא רלוונטי, כי זה יצא מכל פרופורציה. אנחנו קיבלנו הרבה יותר תמונות אפקטיביות מאשר הזוג הזה, שהם עשו אהבה, בזמן שבחצי מהתמונות הם אפילו לא בעירום מלא. זה דברים רגילים לחלוטין. לכן גם לא היה ברור לי למה כל הסקנדל ולא היה ברור לי מי בכלל החליט שהיה שם קטע של אורגיה. ברור לי שאם זוג הדוגמנים היה עושה שיחה קטנה אחת ל'גו'רה' זה היה נפתר. פרצו אליי הביתה, לקחו את התמונות. 'ג'ורה' לא תשתמש בשום תמונות שנגנבו. זה קטע פרטי שנעשה, ואני רוצה להרגיע את כל הברנז'ה וכל אנשי הציבור, אנחנו לא שולחים חוקרים פרטיים לבתים שלהם שיצלמו אותם, הם עושים מספיק שטויות שזה יגיע אלינו בכוחות עצמו, ונתתי כבר דוגמה לפני זה. אני לא ראיתי בתמונות האלה שום דבר מיוחד שאתה ואני לא עושים. מה, אני ואתה לא עושים את זה? אבל זכותנו לא לחשוף את זה לכל העולם, את מה שגם אני וגם אתה עושים".

- מה יש שם בקלטת?

"אם זה נכון שיש שם מין אוראלי, ואני מעדיף לקרוא לזה כך, קלינטון סגר את כל הסיפור הזה. איך הוא אמר, זה לא מין, זה מין אוראלי. היה איזה ויכוח שנה שלמה. אז ודאי שזוג הדוגמנים היו יכולים לצאת מזה. אני גם לא בטוח שעורכי הדין שלנו היו נותנים את אישורם. עם כמה שאנחנו צהובון אנחנו פועלים על פי חוק".

- אתה שלחת את הידיעה הזאת?

"בשום אופן לא. אני לא ידעתי בכלל על כל הקטע הזה. אני גם לא הייתי צריך את יחסי הציבור חודש וחצי לפני שהעיתון יוצא. המערכת שלי במשך שבוע לא תפקדה. בכלל לא היינו זקוקים להרפתקה הזו. כי בשבוע הזה היינו צריכים לסגור דברים מהותיים בשביל סגירת העיתון. אבל אני לא יכול להגיד שהפרסום מזיק לנו".

- אז זה רק עזר לך?

"אני קודם אוהב לבנות הכול, וכשהכול שלם אז לעשות את הפרסום. לפרסום הזה היה זמן לעוד 15 יום. הייתי מאוד שמח לפרסם את זה. אבל כרגע זה היה מוקדם מדי. אני חושב שנמרוד ואני נפגענו בקטע של המעצר, שערורייה בפני עצמה, איך זה יכול להיות שפעם ראשונה במדינת ישראל עורך ראשי ורכז מערכת נעצרים על ידי המשטרה על קבלת חומר ופריצה, ולא רק זה, אלא גם שולחים אותם למעצר, ושופטת בבית משפט גם מאריכה אותו בארבעה ימים. הם לא ניסו בכלל לפתור את התעלומה האמיתית, מי פרץ ואיך קיבלנו את החומר, והם קיבלו מאיתנו שיתוף פעולה מלא".

יד ימין רוגזת הגעתי למערכת "ג'ורה" ברחוב החשמונאים לאחר שדוידוביץ' הזמין אותי. בשיחה הראשונה הסביר שמדובר בקומה ענקית, עם 70 עמדות לטלפונים. הייתי סקפטי, ובכל זאת המקום נראה מרשים, קיבלה את פני מנהלת הלשכה, אורטל, שבועיים בתפקיד. היא שאלה אותי אם אני רוצה קפה, כי יש להם כמה סוגים, במכונה יש גם שוקו ופרנץ'-ונילה.

שוחחנו מעט על איציק, והיא אמרה שהוא בן אדם מיוחד ושהיא מאמינה בו. הכירו לי גם את כל שאר הצוות הקבוע. מנהלת החשבונות, שני רפיקאים ואת עורכת הדין הצעירה של החברה.

כל העובדים הם צעירים בשנות העשרים המוקדמות. כולם מועסקים בחברה בין שבועיים לחודש. התחושה הייתה של מערכת כיפית, גועשת וחדורת רוח קרב. יום למחרת התקשר אליי אדם שדוידוביץ' הציג בפניי כעוזרו האישי ויד ימינו עד לא מכבר, ושאיתו שוחחתי יום לפני כן במשרדי "ג'ורה", שמעדיף שאקרא לו בשם הבלשי א', ואמר שהוא מעוניין לדבר ולחשוף את פרצופו האמיתי של דוידוביץ'. א' גורס כי איש מהעובדים לא קיבל כסף, ובנוסף, דמי השכירות לא שולמו. וגם יש להם חובות לכל הספקים.

א' היה עם דוידוביץ' מהתחלה. כמו צעירים רבים, הוא חיפש עבודה בתחום התקשורת ונתקל במודעה בנענע. א' מספר שבזמן ההקמה דוידוביץ' היה אובססיבי ברצון שלו לקנות מכונה שעושה קפה ופרנץ'-ונילה, אף שבכלל לא היה צורך בכך. דוידוביץ' התעקש ואמר שזה הדבר החשוב ביותר בעסק כמו שלהם - לעשות רושם. יותר מאוחר, כשהחלו חוזרים צ'קים, הוא התעקש על קניית מכונת ברד. "אמרתי לו, לשם מה אנחנו צריכים מכונת ברד? אבל אותו זה לא עניין. הוא אמר שמכונת הברד תהיה רק שלי ושלו ושל מנהלת הלשכה".

הוא סיפר שבשבועות האחרונים העובדים מחפשים להכניס משקיע שיצליח להעיף את דוידוביץ' או לפחות להדיח אותו מתפקידי הניהול. בינתיים, לדבריו, העובדים מדברים בקודים ומעבירים פתקים ביניהם.

מדי פעם, מספר א', דוידוביץ' חושד שמתנהלות מזימות מאחרי גבו. אז הוא הולך וצועק במסדרונות, "אני איציק דוידוביץ' המנכ"ל של המקום. כדאי לכם להיזהר ממני ולרעוד כשאתם מדברים איתי או פונים אליי".

הגירוש א' מספר גם שהוא ועורך דינו בשיתוף עם מיופה הכוח מטעם בעל הדירה גירשו את דוידוביץ' ואת כלבת הפקינז משם. א', שבשבועות האחרונים הבין שנפל קורבן לתרגיל עוקץ מתוחכם, כהגדרתו, מספר שדוידוביץ' ביקש ממנו לשלם מכספו את שכר הדירה משום שמיופה הכוח לא הסכים לקבל את הצ'קים של "חברת שולי תמיר הפקות ואירועים", חברה המוצגת בקלסר התוכנית העסקית של "ג'ורה" כחברת אם של "ג'ורה מגזין".

אחר כך נודע לי שחברת שולי תמיר הפקות הייתה מעורבת בעוד כמה הפקות של דוידוביץ', שעליהן הוא חייב כספים רבים, ובהן פסטיבל הדראג הכושל שניסה להרים בסינרמה, שבעטיו עומדת נגדו תביעה על סך 401,981 שקל. א': "דוידוביץ' סיכם איתי שאוכל לגור איתו בדירה ללא תשלום, לכן עזבתי את הדירה שלי. ביום שבו התכוונו לחתום על החוזה הייתי מאוד לחוץ, לא היה לי מקום שאוכל לישון בו, אז הסכמתי לחתום על הצ'קים. דוידוביץ' הבטיח לי שהוא יעביר כל חודש כסף לחשבון הבנק שלי, ואז הוא אמר שמכיוון שהוא משלם על כל הדירה ועל כל ההוצאות, אז מן ההגינות שאני אשלם על ההובלה שלו. זה נראה לי הגיוני והוגן, ושילמתי עוד 1,000 שקל על ההובלה".

הוא מפחד

- עכשיו, כשנטשת את דוידוביץ', מה הסיפור האמיתי עם התמונות של הכוכבנית והחבר שלה?

"אני הגעתי למערכת ביום שישי כדי לסדר כמה דברים, ואז הגיע אחראי הניקיון עם העובד שלו והחל להתעניין מה אנחנו עושים בעיתון. כשסיפרנו לו הוא הציע את התמונות של הכוכבנים".

- למה איציק אומר פתאום שזה לא עובד הניקיון?

"כי הוא מפחד ממנו".

- מה קרה בהמשך?

"איציק התהלך והראה את התמונות לכל העולם, אפילו לצבעים שצבעו את המסדרון בכתום. בשלב מסויים עלה הרעיון שבגיליון הראשון הוא יראה את התמונות הלא פורנוגרפיות מתוך הקלטת, ונבטיח שבגיליון השני נחשוף הכול, ואז ניתן לזוג הדוגמנים לרדוף אחרינו, וכך נזכה בפרסום. וכשייצא הגיליון השני נודיע שנאלצנו לצנזר את התמונות. הציעו לנו להתייעץ גם עם צבי בר-נתן, עורך הדין של 'מעריב' לענייני לשון הרע ופרסום בעיתונות. בר-נתן ראה את התמונות ואמר שאי אפשר לפרסם אותן. אבל דוידוביץ' התעקש והאמין שאפשר לעשות זאת".

עו"ד צבי בר-נתן: "אני לא הכרתי אותם, הם פנו אליי כי הם ידעו שאני מתמחה בייעוץ לעיתונות ולשון הרע, וקבעו איתי פגישה. בפגישה הם אמרו שהם הולכים להקים צהובון ואם אני יכול לייעץ להם. שאלתי, איזה סוג של דברים תפרסמו בצהובון שלכם? ואז הם הוציאו בפניי את התמונות. ראיתי את התמונות ואמרתי להם שבגלל שלל סעיפי חוק פליליים ואזרחיים הם לא יכולים לפרסם. המלצתי להם גם מה לעשות בהן, להחזיר אותן לידי מי שמצולמת בהם או למשטרה כמה שיותר מהר".

טורקים לליבסקר יום אחרי השיחה הזו התקשרתי אל א'. הוא סיפר לי שהעובדים כבר לא באים למשרד עוד, והם החליטו להגיש תלונה על הלנת שכר. גם עובדים אחרים דיברו איתי על ההתארגנות והתחננו שלא אזכיר את שמם. בנוסף, הוא גילה שדוידוביץ' חתם על הסכם עם תחנת מוניות בתל אביב שהם יסיעו אותו לכל מקום על חשבון "ג'ורה".

א' צלצל אל התחנה להודיע להם שאיציק הוא ברנש לא קל, ואז הוא התבשר שדוידוביץ' הביא צ'ק שלא היה שלו, והחליפו בכסף מזומן עם אחד הנהגים. התקשרתי אל הבית שבו שהה דוידוביץ', הטלפון כבר היה מנותק. התקשרתי למשרד, ולמרבה השמחה הוא ענה.

- דיברתי עם חלק מהעובדים שלך, והם אומרים שהם לא קיבלו משכורות.

"סליחה? עוד פעם תחזור על השאלה".

- העובדים שלך אומרים שהם לא קיבלו משכורות.

"ממתי הם היו צריכים לקבל משכורות? אני יודע שמשכורות צריכים לקבל ב-10 בחודש ולא בתאריך אחר. תעשה לי טובה, אם אתה מוביל את הכתבה לכזו כתבה אז אני מבטל אותה לחלוטין, וכל דבר שתפרסם אגיש תביעת דיבה".

- אני יכול לשאול אותך עוד כמה שאלות?

(טורק את הטלפון) אני מתקשר שוב.

דוידוביץ': "כן".

- יש לי עוד כמה שאלות לשאול אותך.

"אני אפנה ל'גלובס' ואשאל אותם איזה סוג של כתב הם מעסיקים. אתה פונה אליי לסוג כתבה אחד והופך אותה לאחרת".

- ביררתי כמה דברים שאמרת לי, ואני רוצה לעמת אותך עם העובדות. אני נותן לך את הזכות להגיב.

"תעשה לי טובה, תעמת את עצמך" (טורק את הטלפון).

עוד כתבות

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; מדד פוטסי חצה את שיא כל הזמנים לאחר 4 ימים רצופים של עליות

נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● עליות קלות על חוזים העתידיים בוול סטריט ● עליות במחירי הנפט ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1.5% ● הערב אחרי נעילת המסחר בוול סטריט יפורסמו דוחות טסלה

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים