ספ בלאטר משוכנע: תוכנית ה-"6+5" תצא לפועל בעונת 2012/13

נשיא פיפ"א בטוח שהחוק אותו הוא רוצה להעביר, לפיו קבוצות הכדורגל האירופאיות יהיו חייבות לפתוח בהרכב עם 6 שחקנים מקומיים, יקבל רוב בהצבעת קונגרס פיפ"א: "חייבים לוודא שיהיה יותר איזון בליגות, אנחנו לא רוצים שכל שנה אותן 3 או 4 קבוצות יאבקו על אליפות"

ספ בלאטר משוכנע שתוכנית ה-"6+5" שלו תצא לפועל כבר בתחילת עונת 2012/13. המשמעות של החוק התקדימי שנשיא פיפ"א מתכוון להעביר היא שקבוצות הכדורגל האירופאיות יהיו חייבות לפתוח בהרכב עם 6 שחקנים מקומיים, מתוכם 4 שחקני בית. ישנם לא מעט מועדונים באירופה שהחוק הזה עשוי לשנות לחלוטין את פני הסגל שלהם. צ'לסי, למשל, פתחה בגמר הצ'מפיונס ליג מול מנצ'סטר יונייטד עם 3 שחקנים אנגלים בלבד בהרכב שלה, מתוכם רק שחקן בית אחד - ג'ון טרי.

המטרה של בלאטר, שבימים אלו מתדיין בקונגרס מיוחד בסידני עם ראשי ההתאחדויות בעולם, היא להחזיר את הציוויון המקומי לליגות הכדורגל, ולמזער את ההשפעה של "חוק בוסמן", שגרם לכל שחקן שמגיע ממדינת האיחוד האירופאי שלא להיחשב כזר במידה והוא משחק במדינה אחרת שחברה באיחוד. בלאטר ציין בקונגרס כי השליטה האנגלית בצ'מפיונס ליג נגרמה כתוצאה מהיתרון הכספי של הקבוצות בפרמיירליג על שאר המועדונים באירופה, יתרון שמאפשר להם דרך קבע לשחק עם יותר שחקנים זרים.

בלאטר חושב שהעברת החוק תשפר את התחרותיות בליגות עצמן. "חייבים לוודא שיהיה יותר איזון בליגות", הוא התבטא. "אנחנו לא רוצים שכל שנה אותן 3 או 4 קבוצות יאבקו על אליפות, בליגות של 20 קבוצות. זה לא תקין שהקבוצות הפחות עשירות רוצות רק לשרוד".

מאוחר יותר השבוע קונגרס פיפ"א יצביע בנוגע להעברת החוק. בלאטר מאמין שכבר בעונת 2010/11 רק 7 שחקנים זרים יוכלו לשחק בהרכבי הקבוצות, כאשר שתי עונות לאחר מכן, כאמור, המספר ירד ל-5.