גיא-רון: "גם אם שר המשפטים ייפגע מאמירותיי, אמשיך לומר את דעתי"

ראש לשכת עוה"ד אמר את הדברים במושב הפתיחה של כנס לשכת רוה"ח באילת ; הודיע על הקמת מועדון צרכנות משותף ללשכת עוה"ד וללשכת רוה"ח, שצפוי למנות 36 אלף חברים

"אם שר המשפטים ייפגע מאמירותיי ויחליט להיות לא ענייני, למרות הכל אומר את דעתי". כך אמר היום (ב') ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, במושב הפתיחה של הכנס השנתי של לשכת רואי החשבון באילת.

גיא-רון, שכבר יצא נגד מהלכים שהוביל שר המשפטים, דניאל פרידמן, רמז כי מצב זה צפוי להימשך. לדבריו, "מכיוון שאני לא חושב שלשכת עורכי הדין צריכה להגביל עצמה לעיסוק בנושאי גילדה משפטית, אני עשוי להיות במחלוקת עם שר המשפטים, שאנו כה תלויים בעזרתו בדרך ליישום מהלכים. אם ייפגע מאמירותיי ויחליט לא להיות ענייני, למרות הכל אני אומר את דעתי.

לדברי גיא-רון, "עריכת דין אינה רק מקצוע רנטבילי, אלא יש לה גם חשיבות ערכית לשמור על ערכים בסיסיים".

נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, אמר כי יש הכרח לעשות מעשה לאור המצב הכלכלי. לדברי שיף, "אנו עומדים בפני אי-ודאות שמערערת את היציבות הכלכלית. זה הזמן לעשות מעשה ולהציע תקציב שנתי, שיוכל לשחרר את המשק מגורם אי-הוודאות ולשדר מסר של יציבות פיסקלית למשק ולעולם. קשה ובלתי אפשרי להוביל מדיניות כלכלית בעולם הזה. אני קורא לקברניטי המשק לתפוס את ההגה, כי הים מתחיל לגעוש".

גיא-רון הודיע במעמד זה על הקמת מועדון צרכנות משותף ללשכת עורכי הדין וללשכת רואי החשבון. לדבריו, הארגון צפוי למנות 36 אלף חברים, והמודל העומד לנגד עיניו הוא המודל של ארגון "חבר".