X

שיתוף

סגירה

לימור אפשטיין

שותפה-מייסדת Data2Life

תחום: ביג דאטה בבריאות

גיוסים: 4 מיליון דולר

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - לימור אפשטיין / צילום: ענבל מרמרי
אישי: 37 | נשואה ואם לשניים | תואר ראשון במדעי הרפואה (רפואה דחופה) ותואר שני באפידמיולוגיה ובריאות הציבור מאוניברסיטת בן גוריון

הפיתוח

פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת ניתוח הוליסטי של כלל מקורות המידע הקיימים בענף הבריאות - מתיקים רפואיים אלקטרוניים ועד דיווחי מטופלים ברשתות החברתיות ובאפליקציות שונות. "השימוש בפלטפורמה הופך את מה שהיה פעם רסיסי מידע לתמונה שלמה. אנחנו כמו סוכנות מודיעין של מידע רפואי. מסת המידע שאנחנו מקבלים ממטופלים ורופאים היא אדירה". החברה הוקמה בשנת 2014 מתוך שיתוף פעולה של אפשטיין עם ד"ר יצחק ליכטנפלד - יזם ותיק, פסיכולוג ומומחה לניהול סיכונים.

היישום

"אם ניקח, לדוגמה, פרופיל של תרופה וההשפעות שלה על חולים, בעולם האמיתי יתבססו על מחקר שנבחרו אליו אנשים בפינצטה. אחרי שהתרופה מקבלת אישור ויוצאת אל המציאות, מגלים שיש לה תופעות לוואי שלא עלו עליהן במחקר. כאן באה הפלטפורמה שלנו ובודקת את התרופה על מיליונים באמצעות הביג דאטה. המוצרים שלנו גם יודעים לזקק תובנות מתוקפות, כמו זיהוי מוקדם של תופעות לוואי מסוכנות בתרופות שיצאו לשוק.

"יש פה פוטנציאל להציל חיים, לחסוך סבל ולהוריד עלויות למערכת - המחיר המוערך של התחלואה והתמותה השנתית בעקבות תופעות לוואי מגיע בארה"ב לבדה לכ–177 מיליארד דולר".

לקוחות

"הפתרון הטכנולוגי שבנינו מאפשר לכל מקבלי ההחלטות בתעשיית הבריאות להשתמש במספר מקורות מידע משלימים כדי לקבל פרופיל ביצוע–סיכון של תרופה חדשה".

קראו עוד

 תובנות ששינו את חיי

"אני כל הזמן לומדת. הנרי פורד אמר: מי שמפסיק ללמוד הוא זקן, לא משנה אם הוא בן 20 או בן 80. ואני משתדלת להישאר צעירה.

"תובנה שנייה - צריך להבין שיש שיאים של מאמץ שעליהם מסתערים, ויש רגעים שצריך לדעת לעצור, וליהנות מהצלחות קטנות ומהמשפחה שתומכת בי".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה