X

שיתוף

סגירה

ענבר כרמל

מייסדת Infime

תחום: אופנה

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - ענבר כרמל / צילום: ענבל מרמרי
אישי: 33 | נשואה | תואר ראשון במשפטים מהמכללה למינהל

הפיתוח

מודל תלת שמאפשר רכישת הלבשה תחתונה בלי צורך במדידה, באמצעות אלגוריתם שממליץ על המידה הנכונה וניתוח בינה מלאכותית שמזהה מה מתאים למבנה הגוף.

ענבר כרמל עבדה כעורכת דין בעיריית ירושלים, אבל משהו היה חסר לה: היא חיפשה "משהו יצירתי עם חזון". הכיוון שמצאה לעצמה היה עולם האיקומרס. "השתתפתי בקורס בשנקר, ושם נולד הרעיון להקים אתר להלבשה תחתונה. התחלתי לפנות לספקים מכל העולם, דרך קשרים ומיילים, ודי מהר הבנתי שלא אוכל לנהל את העסק מהבית. חיפשתי ‘האב’ לשבת בו, ובדרך להיחשף לעולם הזה. הגעתי לחממה בתל אביב, ונחשפתי לסטארט–אפיסטים. דיברנו על פתרונות עתידיים של עולם האיקומרס למדידה הווירטואלית, ושם התחילה ההתעניינות הטכנולוגית שלי".

את הסטארט-אפ הם הקימו ב-2015, ויחד איתם פועלים שני שותפים נוספים, היועץ האסטרטגי ניר נצר, והמשקיע איתן פולק. "תוך כדי העבודה היו מתקשרות אליי לקוחות עם בעיות של מידות. הבנתי שאין פתרונות להדמיית בגדים צמודי גוף, שהלבשה תחתונה זו הקנייה הכי קשה אונליין, כי אין פתרון למדידה. זיהיתי שיש צורך אמיתי, התחלתי לעשות מחקר, וכך הכרתי את מיכאל ליטוין, מתכנת ואלגוריתמאי שסיים בדיוק לעבוד על הסטארט–אפ שלו.

"התחלנו לפתח טכנולוגיה למדידה וירטואלית, שתתאים גם לאתרי איקומרס וגם לחנויות הפיזיות. בעצם, הרעיון להפוך את האיקומרס שלי לסטארט–אפ היה של שנינו. תוך כדי העבודה המשותפת הפכנו לזוג, ולפני חצי שנה התחתנו. טוב לנו לעבוד יחד, כי מאוד קשה לתחזק סטארט–אפ, ואם בן הזוג לא תומך זה בלתי אפשרי. מצד שני, אין גב כלכלי של אחד מבני הזוג, שמכניס משכורת ממקור עבודה אחר".

קראו עוד

עצה ליזמית מתחילה

"למצוא את הפרטנרים הנכונים, כדי לבנות צוות חזק ומשלים מבחינת ידע, קשרים ותכונות אופי. אני מצאתי גם שותף לסטארט–אפ, וגם שותף לחיים.

"אני מאמינה שכדאי להיות מובילה בתחום שבו את עוסקת, אם זה להוביל משהו חברתי או ליצור קהילה. אני הקמתי בתחילת הדרך קהילה של אופנה וטכנולוגיה, שנועדה ליצור כנסים ואירועים בתחום, שיובילו לשיתופי פעולה.

"חשוב גם להיות במקומות הרלוונטיים כמו כנסים, להשתתף בפאנלים ובאירועים או ליצור כאלה בעצמך. זו הזדמנות נהדרת ליצור קשרים חדשים עם משקיעים ואנשים מהתעשייה".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה