x

שיתוף

סגירה

07

DayTwo

התאמת מזון על בסיס חיידקי המעי

מייסדים:

ליהיא סגל (המנכ"לית), מריוס נכט ויובל אופק

משקיעים:

מריוס נכט, תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון, קרן seventure ובית החולים מאיו קליניק

2015 2015
17 מיליון דולר 17 מיליון דולר
25 25
"האתגר הוא לתרגם מדע מורכב לחיי היום יום"
החברה מנתחת את חיידקי המעי ומספקת המלצות תזונה: "ההשקה שלנו הייתה מצוינת, אבל שום דבר לא הכין אותנו ללקוחות"
גלי וינרב

לפני קצת פחות משנה פרצה לתודעה הציבורית דייטו (DayTwo), חברה שמספקת המלצות תזונה מותאמות אישית, על בסיס מחקר של חיידקי מעי. את המחקר ערכו ד"ר ערן אלינב ופרופ' ערן סגל במכון ויצמן. DayTwo הייתה החברה הראשונה מתחום מדעי החיים שבה השקיע יו"ר צ'ק פוינט מריוס נכט, והיא היוותה את יריית הפתיחה לקרן שהקים נכט בתחום מדעי החיים.

דייטו בחרה להשיק את המוצר שלה בישראל ורק בהמשך בארה"ב - צעד לא שגרתי. החברה הבטיחה המלצות תזונה בריאות יותר לכלל האוכלוסייה, אך המיקוד הראשוני הוא מניעת הופעת סוכרת אצל קדם-סוכרתיים ושיפור במצבם של סוכרתיים. זה מה שקרה לנכט, שגילה שהוא מועד לסוכרת. נכט סיפר כי אחרי שנחשף לטכנולוגיה הוא הצליח למנוע את ההתדרדרות בזמן וזו הייתה המוטיבציה שלו להקים את החברה.

"ההשקה שלנו הייתה מצוינת, אבל שום דבר לא הכין אותנו ללקוחות", אומרת בכנות ליהיא סגל, מנכ"ל החברה. "כשאתה מפתח מוצר ויוצא לעולם, נגמר השלב שבו מנחשים, עם קצת עזרה ממומחים בתחום ובשיווק, מה הצרכנים יאהבו. בהשקה מגלים מה אנשים באמת אוהבים ומה הם לא אוהבים".

סגל מודה כי המוצר הראשון היה: "לא מספיק. הגרסה הראשונה הייתה מורכבת מדי לשימוש. למשל, הציונים שהענקנו לא מזון לא היו מספיק חד משמעיים. היו אנשים שאמרנו להם למשל שגלידה מקבלת ציון A, כלומר לא גורמת לעלייה בסוכר. אבל אם אותו אדם יאכל ליטר גלידה הציון יהיה B. אנשים לא ידעו בדיוק מה לעשות. האתגר שלנו היה לתרגם מדע מוכח ומבוסס היטב, אבל מורכב, לשירות שאנשים יכולים באמת לשלב בפשטות בחיי היום יום שלהם, ולהשתמש בו לשינוי התנהגות – וזה לא טריוויאלי. מאז התקדמנו המון, אבל אנחנו לא יכולים לומר שהסוגיה הזו פתורה ב-100%".

טארטאפים - day two-team / צילום: שלומי יוסף"

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס