ביהמ"ש אישר את הסדר החוב בחברת סינרג'י כבלים

בעד ההסדר הצביעו חברות הביטוח כלל ומנורה, המחזיקות במניות קרן פורטיסימו, שתהפוך במסגרת ההסדר לבעלת השליטה ביצרנית הכבלים

יובל כהן / צילום: איל יצהר יובל כהן / צילום: איל יצהר
אביב לוי 25.01.2015

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע אישר היום (א') את הסדר החוב בחברת סינרג'י כבלים, לאחר שמתווה ההסדר זכה לרוב דחוק ביותר מבין מחזיקי האג"ח, בזכות תמיכת גופים המחזיקים גם בחוב החברה, וגם במניות מי שצפויה לקבל לידיה את השליטה בסינרג'י במסגרת ההסדר - קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו.

ככל הידוע, מדובר בחברות הביטוח מגדל ומנורה. פורטיסימו היא אחת מקרנות ההשקעה הבולטות בישראל, ומאז הוקמה לפני כעשור היא גייסה כחצי מיליארד דולר, בעיקר מגופים מוסדיים מקומיים.

הבוקר פורסמו תוצאות אסיפות נושי האג"ח של סינרג'י כבלים, שמהן עולה כי מחזיקי סדרה א' אישרו את ההסדר ברוב של כ-54%, מול 46% מתנגדים, והרוב שבו אושר ההסדר בקרב המצביעים מסדרה ב' עמד על 50.01%.

הנושים הגדולים של סינרג'י הם מחזיקי האג"ח (חוב של 86 מיליון שקל), המיוצגים בידי משרד עורכי הדין קליר-בנימיני, ובנק הפועלים (41 מיליון שקל), המיוצג בידי עו"ד עופר שפירא.

בהמשך לתוצאות ההצבעה הגיש עו"ד ארז חבר, ממשרד עמית-פולק-מטלון, בקשה דחופה לבית המשפט למתן החלטה על אישור ההסדר, שבה ציין כי מתוצאות ההצבעה עולה כי "ישנם מחזיקים באיגרות החוב שהנם גם מחזיקים במניות של אחד מהמשקיעים".

עוד הוסיף עו"ד חבר כי להבנתו, "מבין המחזיקים האמורים, ישנם כאלה שהצביעו בעד ההסדר וכאלה שהצביעו נגד ההסדר", וכי הוא "לא רואה בכך שום מניעה מלאשר את ההסדר".

ע"ד חבר הצליח לגבש הסכמות בין חברת סינרג'י לנושיה לפני כשבועיים, אולם לאחר מכן התעוררה מחלוקת בין הצדדים בנוגע לסוגיית הפטור מתביעות, ובעקבותיה נעשו שני תיקונים: הגדלת סדרת האג"ח שתונפק למחזיקים מ-25.5 מיליון שקל ל-28.5 מיליון שקל - סכום המשקף תספורת של קרוב ל-60 מיליון שקל (66%) על החוב הנוכחי; ותיקון להוראות ההסדר הנוגעות להגדרות הפטורים מתביעות.

הזרמה מיידית של 15 מיליון שקל

במסגרת ההסדר, מלוא מניותיה של סינרג'י יוחזקו בידי קרן פורטיסימו, בראשות יובל כהן, ובידי בעל השליטה הנוכחי, סטיבן אלבאום, כך שהן יימחקו מהמסחר, וחלקה של פורטיסימו בהון יעמוד על לפחות 60%.

תמורת המניות יזרימו פורטיסימו ואלבאום לסינרג'י באופן מיידי 15 מיליון שקל, שישמשו להתמודדות עם התחייבויויתיה המיידיות של החברה, ובהן תשלום שכר עובדים.

בהמשך צפויה פורטיסימו לבצע הזרמות הון משמעותיות נוספות לחברה, שככל הנראה עשויות להגיע לעשרות מיליוני שקלים נוספים.

סינרג'י מייצרת ומשווקת כבלי כוח להולכת חשמל, במפעל המעסיק כ-230 עובדים וממוקם באזור התעשייה ליד שדרות. החברה כבר עברה הסדר חוב ב-2010, אולם מאז המשיכה לסבול מירידה חדה בהכנסות ומשחיקת הרווח, ועקב כך מנייתה צנחה בשנה האחרונה ביותר מ-90%, והחברה נסחרת בשווי מזערי של פחות מ-2 מיליון שקל.

את החודשים ינואר-ספטמבר 2014 סיכמה סינרג'י עם ירידה של 13% בהכנסות ל-271 מיליון שקל, ובהפסד של 64 מיליון שקל, המצטרף להפסד שנתי של 35 מיליון שקל שהציגה ב-2013. ההפסדים גררו את סינרג'י לגירעון של 28 מיליון שקל, והיא מציגה בדוחות הערת "עסק חי".

מי ששיווע להסדר חוב בחברה הם עובדיה, ובסוף השבוע פרסמה סינרג'י שני מכתבים ששלחה עדית אביסרור, מנהלת משאבי האנוש בחברה, ובהם סיפרה על התקופה הקשה העוברת על העובדים בשל חוסר הוודאות הגורר ירידה בפעילות ובשכר.

הסדר החוב בסינרג'י
 הסדר החוב בסינרג'י

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הסדרי חובפורטיסימוסינרג'י כבלים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.