דווקא כשיש אקשן במכרזי השידורים של ליגת העל: הרייטינג ממשיך לדעוך

שידורי הסיבוב השני של 2015/16 נפתחו עם נתון צפייה של 5.6% בלבד בערוץ 1 למשחק בין הפועל ב"ש לעירוני ק"ש - הנמוך ביותר בעונה הנוכחית ■ במקביל: הוט נגד השתתפות פרטנר במכרזי השידורים לעונות הבאות

עמיחי שפיגלר / צילום: אריק סולטן עמיחי שפיגלר / צילום: אריק סולטן

הרייטינג של "המשחק המרכזי" בליגת העל בכדורגל ממשיך לאכזב: אחרי שבשבוע שעבר, עם תום משחקי הסיבוב הראשון של עונת 2015/16, נודע כי נתון הצפייה הממוצע של הסיבוב הראשון הוא החלש ביותר בשנים האחרונות - גם משחק הפתיחה של הסיבוב השני אתמול (א') בין הפועל ב"ש לעירוני ק"ש לא סיפק את הסחורה לערוץ 1.

ההתמודדות, שהסתיימה ב-1:2 דרמטי לטובת המארחים מבירת הנגב, עם שער ניצחון שנכבש בתוספת הזמן - רשמה רייטינג ממוצע של 5.6% בלבד בקרב משקי הבית היהודיים - במה שהפך אותה ל"משחק המרכזי" הכי פחות נצפה העונה מבין ה-14 שכבר התקיימו (במקום השני בטבלת המשחקים הכי פחות נצפים: ק"ש-מכבי ת"א מהמחזור השלישי, 6.5%).

נזכיר כי במחזור המקביל של הסיבוב הראשון (המחזור הראשון של עונת 2015/16), שודר במסגרת "המשחק המרכזי" מפגש אטרקטיבי יותר לצופים, לפחות מבחינת כמויות האוהדים של הקבוצות המעורבות, והיריבות ההיסטורית ביניהן - בין בית"ר ירושלים להפועל ת"א באצטדיון טדי (ואז הרייטינג עמד על 9%). הפעם, מפגש הגומלין בין הפועל לבית"ר באצטדיון בלומפילד הועבר ביום שבת על-ידי צ'רלטון.

בנוסף, יש לציין כי המשחק שודר אתמול במקביל ל"הישרדות", התוכנית מחוללת הרייטינג המעולה מבחינת זכיינית ערוץ 2 רשת (שאתמול רשמה 29.9% - כולל צפייה נדחית עד 02:00 לפנות בוקר). בדרך כלל זהו לא המצב: יום השידורים הקבוע של "המשחק המרכזי" הוא שני, אך הוא הוקדם הפעם לראשון. הסיבה: הרצון להעניק למכבי ת"א יום מנוחה נוסף, לאחר שחזרה מקייב ממשחק ליגת האלופות שלה ביום רביעי האחרון (תשחק הערב מול בני סכנין).

הדעיכה בנתוני הצפייה בליגת העל מתרחשת דווקא על רקע מאבק גדול שמסתמן על רכישת הזכויות לעונות הבאות, בו מעורבת, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" - גם חברת פרטנר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
המשחק המרכזיליגת העל בכדורגלערוץ 1רייטינגהפועל ב"ש
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.