צ'רלטון זכתה במכרז שידורי הפרמיירליג בישראל עד ל-2019

התחרות עם פרטנר הובילה את מכרז שידורי הליגה האנגלית הבכירה אל סיבוב שני ■ על-פי הערכות בשוק התקשורת, צ'רלטון תיאלץ לשלש את המחיר שהיא משלמת עבור הזכויות

מנצ'סטר יונייטד מול טוטנהאם, משחק הפתיחה של הפרמיירליג 2015-16 / צלם: רויטרס מנצ'סטר יונייטד מול טוטנהאם, משחק הפתיחה של הפרמיירליג 2015-16 / צלם: רויטרס
שרון בורנשטיין 20.12.2015

שידורי הפרמיירליג, בהם מחזיקה מפעילת ערוצי הפרימיום צ'רלטון כבר למעלה מעשור ברציפות, יישארו גם ב-3 עונות המשחקים הבאות (2016/17-2018/19) בידי החברה שבשליטת אלי עזור - כך נודע ל"גלובס".

בניגוד למכרזים הקודמים בהם לא התמודדה מול תחרות, נאלצה הפעם צ'רלטון - שבערוציה ניתן לצפות באמצעות חיבור להוט ו-yes תמורת תשלום חודשי של כ-67 שקל - להיאבק בקרב קשה מול שחקנית חדשה בשוק - חברת פרטנר, שמעוניינת לרכוש תכני ספורט אשר יהוו עוגן להשקת פלטפורמת הטלוויזיה החדשה שלה (המיועדת להיות משודרת בטכנולוגיה האינטרנטית OTT).

ל"גלובס" נודע כי המכרז הנוכחי על שידורי הפרמיירליג הגיע לסיבוב שני, בסיומו נאלצה צ'רלטון - על-פי גורמים בשוק - לשלם מחיר גבוה פי שלושה עבור הזכויות של הליגה האנגלית הבכירה, שנחשבת לאחת הפופולריות ביותר עבור חובבי הספורט בישראל.

אגב, זהו מכרז זכויות הכדורגל השני במהלך השנה האחרונה במסגרתו נרשמת עליית מחירים לאחר מאבק בין הזכיינים הישראלים: כזכור, אשתקד זכה ערוץ ONE בזכויות של הליגה הספרדית בכדורגל, תמורת סכומים גבוהים משמעותית מאלה ששילם עבורם בעבר ערוץ הספורט.

מבחינת הפרמיירליג, שכבר היום נחשבת לליגת הכדורגל המכניסה בעולם מזכויות שידור - הדרמה שהתרחשה בשוק הישראלי אמנם מהווה "טיפה בים", אך בכל זאת מצליחה ללמד משהו על החוזק האדיר של המוצר.

הליגה האנגלית מכרה כבר את זכויות השידור שלה בבריטניה ל-3 העונות הבאות תמורת 5.1 מיליארד ליש"ט, וביחד עם השווקים הבינלאומיים צפויה לגייס סכום המוערך ב-8.5 מיליארד ליש"ט עבור שידורי הטלוויזיה שלה ב-3 העונות הבאות, זינוק של כ-60% לעומת חוזי השידורים לעונות 2013/14-2015/16. מרבית הכספים הללו עושים את דרכם אל 20 מועדוני הפרמיירליג, שהכנסות הטלוויזיה השנתיות המינימליות שלהם החל מהעונה הבאה יעמדו על 100 מיליון ליש"ט כל אחד.

בצ'רלטון לא הגיבו לדברים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
yesהוטפרטנרפרמיירליגצ'רלטון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.