נתון המלאים בארה"ב מקפיץ את הנפט בכ-3.3%

(עדכון) שר האנרגיה של קטאר הודיע היום כי 15 יצואניות נפט גדולות ייפגשו בבירת קטאר ב-17 באפריל במטרה לגבש הסכם הנוגע להקפאת התפוקה ■ לדבריו, 15 המדינות תומכות בהגבלת התפוקה ■ מלאי הנפט בארה"ב טיפס ב-1.3 מיליון חביות בשבוע החולף, מתחת לצפי בשוק

נפט / צילום: שאטרסטוק נפט / צילום: שאטרסטוק
שירות גלובס 16.03.2016

יצואניות הנפט הגדולות ייפגשו בבירת קטאר ב-17 באפריל במטרה לנסות ולגבש הסכם הנוגע להקפאת תפוקת הנפט. כך הודיע היום (ד') שר האנרגיה הקטארי, שמכהן במקביל גם כנשיא אופ"ק.

"הפגישה באפריל מגיעה על רקע פגישה שנערכה בדוחא בחודש שעבר, בה השתתפו נציגים של קטאר, סעודיה, רוסיה וונצואלה. בפגישה נציגי המדינות דנו בהצעה להקפיא את תפוקת הנפט ברמות התפוקה של חודש ינואר", הודיע שר האנרגיה של קטאר מוחמד בין סאלח אל-סאדה.

ע"פ ההודעה, 15 יצואניות נפט, החברות בקרטל אופ"ק וגם כאלה שאינן חברות בארגון, אחראיות על כ-73% מתפוקת הנפט ותומכות בהצעה להקפיא את התפוקה.

בתוך כך, ביום שני השבוע שר האנרגיה הרוסי אלכסנדר נובאק אמר כי ההסכם שעשוי להיחתם בחודש הבא ככל הנראה לא יכלול את איראן. זאת לאחר שהאחרונה הודיעה כי היא מוכנה להצטרף ליוזמה רק כאשר תפוקת הנפט שלה תעלה ל-4 מיליון חביות ביום.

גורם נוסף שמשפיע על מחירי הנפט היום הוא נתון המלאים השבועי שפורסם ב-16:30 שעון ישראל. מלאי הנפט צמח בארה"ב ב-1.3 מיליון חביות בשבוע החולף, בעוד בשוק ציפו לעלייה חדה יותר במלאי לרמה של 2.9-3.4 מיליון חביות.

מחירי הנפט עולים היום בחדות לאחר פרסום נתון המלאים. החוזים עולים עד כ-3.3% כאשר הברנט נסחר סביב 40 דולר לחבית וה-WTI נסחר סביב 36 דולר לחבית.

 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
נפטקטראופ"ק (OPEC)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.