תביעה נגד טראמפ: קיבל תגמול מממשלות זרות והפר את החוקה

קבוצת עורכי דין תגיש תביעה פדרלית נגד נשיא ארה"ב בטענה כי הפר את החוקה האמריקאית וקיבל תגמול מממשלות זרות ■ התביעה מתבססת על הטענה כי עסקיו של טראמפ מתבססים בחלקם על רצון טוב של הממשלות

קבוצת עורכי דין מוושינגטון מתכננים להגיש היום (ב') תביעה פדרלית נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בטענה כי הפר איסור חוקתי לקבל תשלום מממשלות זרות.

על-פי החוקה האמריקאית, לנציג פדרלי רשמי אסור לקבל מתנות או תגמול מממשלות זרות.

בהצהרה ששוחררה אתמול (א') על-ידי ארגון "האחריות והאתיקה בוושינגטון" (CREW), נאמר כי השבעתו של טראמפ הייתה הפרה של החוקה, משום שעסקיו בחו"ל מתבססים בחלקם על רצון טוב של ממשלות זרות ורגולטורים.

"לא רצינו להגיע לנקודה הזו", אמר נוח בוקבינדר, המנהל בפועל של הארגון. "קיווינו שהנשיא טראמפ ינקוט את הצעדים הדרושים על-מנת להימנע מהפרת החוקה לפני שנכנס לתפקיד".

הארגון הציג תשלומים ששולמו במלונותיו של טראמפ, במגרשי הגולף שברשותו וחוזי שכירות לנכסיו, כדוגמה לטובות הנאה לכאורה ממשלות זרות.

הארגון ללא רווח לא ידרוש פיצויים כספיים אלא יגיש תביעה בבית המשפט הפדרלי במנהטן.

"הנשיא טראמפ אמר 'אמריקה קודם'", אמר בוקבינדר, "אז אתה מצפה שיפעל בהתאם לחוקה, שנועדה להבטיח כי אנשי הממשל יחשבו על אמריקה קודם ולא ממשלות זרות".

נזכיר כי שני ילדיו הגדולים של טראמפ מנהלים באופן רשמי את עסקיו מניו-יורק בהיעדרו.

 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בית משפט פדרלידונלד טראמפ
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.