נעילה שלילית בוול סטריט על רקע החלטת טראמפ

הנשיא טראמפ חתם על צו המורה על נסיגה של ארה"ב מהסכם ה-TPP (לסיפור המלא) ■ ענקית הטכנולוגיה תבעה את קוואלקום בכמיליארד דולר בעקבות סכסוך על גביית תמלוגים

שירה קרפיק ספיר 23.01.2017

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים. המשקיעים התבשרו כי הנשיא טראמפ חתם על מספר צווים נשיאותיים רדיקליים, בראשם צו המורה על נסיגת ארה"ב מה-TPP, הסכם הסחר הטראנס-פסיפי, הנחשב לאחד המרכזיים מסוגו בעולם. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה שלילית, ובורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. הנפט רושם ירידות לקראת מפגש פסגה של אופ"ק שיתקיים בווינה השבוע. 

 

בנוסף, אמר טראמפ היום כי רגולציה עודפת מעכבת את הצמיחה בארה"ב, ואמר כי יפעל לקצצה "ב-75%, אם לא יותר".

המשקיע ג'ים רוג'רס מזהיר את עמיתיו לא להיכנס לשאננות, לאור העובדה כי השווקים נכנסו למצב של אופוריה וזינקו בחדות מאז נבחר דונלד טראמפ לנשיאות ב-8 בנובמבר. "יש יותר מדי אופטימיות", הוא אמר אתמול בראיון לאתר מרקטווץ'. "טראמפ מכוון לפתוח במלחמת סחר עם סין. אם זה יקרה, כדאי שתמכרו הכל". רוג'רס טוען כי מלחמות סחר הן אסון לכלכלה העולמית. "הן תמיד מובילות לפשיטות רגל ולמלחמות אמיתיות".

מוקדם יותר היום פורסם כי קבוצת עורכי דין מוושינגטון יגישו תביעה פדרלית בבית המשפט הפדרלי במנהטן נגד טראמפ, בטענה כי הפר איסור חוקתי לקבל תשלום מממשלות זרות (על-פי החוקה האמריקאית, לנציג פדרלי רשמי אסור לקבל מתנות או תגמול מממשלות זרות). 

 

הנפט (58.51) רשם ירידות לאחר יומיים של עליות, לקראת מפגש אופ"ק המיועד להתקיים השבוע בווינה, לאחר שבפגישתן האחרונה הגיעו להסכם על הקפאת התפוקות העולמיות. במפגש, בו יקחו חלק גם יצרניות נפט שאינן כלולות בקרטל כמו רוסיה, צפויות המדינות לקבוע דרכי פעולה לאכיפת ההחלטות על הגבלת תפוקת הנפט העולמית במטרה לייצב את מחיריו.

מניית קוואלקום  (169.13 ,‎+1.23%‏)  נסחרה על רקע הודעת אפל  (173.31 ,‎+2.12%‏) לפיה תתבע את ענקית השבבים בסכום של כמיליארד דולר, בעקבות גבייה "מופרזת ולא הוגנת" של תגמולים שאפל הייתה זכאית להם, לשיטתה.

גזרת המאקרו דלילה היום ולא יתפרסמו נתונים משמעותיים.

הליברטון  (38.83 ,‎+1.36%‏) ומקדונלד'ס  (282.02 ,‎+1.22%‏)  דיווחו היום. הליברטון רשמה הפסדים ברבעון האחרון ואילו מקדונלד'ס הכתה את תחזיות האנליסטים.

יאהו ו-ResMed ידווחו לאחר הנעילה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דונלד טראמפוול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.