הוט לא תשאיר את המגרש לבד ל-yes: תשיק השנה ממיר K4

אלטיס, חברת-האם של הוט מובייל, החלה בשידורי 4K בצרפת, בשלב הראשון בשידורי ספורט ■ הוט מסרבת למסור פרטים האם ערוץ דומה יושק גם אצלה

גד פרץ 23.01.2017

חברת yes לא לבד: הוט תשיק במהלך השנה ממיר תומך שידורי K4 (אולטרה HD). כרגע החברה עורכת ניסויים פנימיים בממיר ואינה מוכנה למסור פרטים על תוכניותיה, מלבד העובדה שהיא מתכוונת להשיק את הממיר במהלך השנה. בכך היא מצטרפת לyes שכבר הודיעה על תוכניות להשקת השירות ועל כוונה לערוך ניסוי משתמשים.

ככל הנראה, מדובר בהשקת השידורים על פני כמות מצומצמת של ערוצים ואף ייתכן שעל בסיס ערוץ אחד בלבד בשלב הראשון, היות והיקף הצילומים בשידורי K4 מצומצם יחסית, אך נמצא במגמת גידול. גם בצרפת השיקה חברת-האם של הוט, אלטיס, שידורי K4 בשידורי ספורט בשלב ראשון, ובהדרגה התחייבה להרחבה לערוצים נוספים.

חסם המעבר המרכזי לשידורי K4 הוא רוחב פס. טלוויזיות תומכות יש בשפע, אך חברות הטלוויזיה נדרשות לפנות רוחב פס כדי להעביר שידורים באיכות כה גבוהה. בהיעדר רוחב פס, יידרשו חברות טלוויזיה להוריד ערוצים כדי לפנות מקום.

היתרון שיש להוט בעניין זה הוא הקשר שלה לקבוצת תקשורת בינלאומית. זה אומר שהוט תשיק את הממיר שאלטיס משיקה בכל העולם, והיא תשיג אותו באותם מחירים.

רק נזכיר כי בעולם כבר הכריזו על טלוויזיות שתומכות בתקן 8K, ואצלנו בישראל מתוכננות זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, וכן ערוץ 10, לעבוד לשידור מלא ב-HD, רק לקראת סוף השנה. מועצת הרשות השנייה הבהירה לערוצים כי הם יחויבו לעבור לטכנולוגיה המתקדמת במסגרת המעבר מזיכיון לרישיון.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
yesהוטממיר דיגיטליAltice