דורון גרסטל מונה למנכ"ל פריון: "נרחיב את ייחוד הפרסום הדיגיטלי"

ג'וזף מנדלבאום הודיע על פרישתו מתפקיד המנכ"ל בספטמבר אשתקד לאחר 6 שנים בתפקיד, בעקבות מאבק שניהלה קבוצת בעלי מניות בהנהלת החברה

דרכים להשיג לידים מאתר האינטרנט של העסק שלכם / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב דרכים להשיג לידים מאתר האינטרנט של העסק שלכם / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קובי ישעיהו 23.01.2017

מנכ"ל חדש לחברת האינטרנט המקרטעת פריון  (22.48 ,‎+0.54%‏)   (8290 ,‎+1.43%‏) : החברה, המפתחת תוכנות ומספקת שירותים למפתחי תוכנות ואפליקציות, הודיעה היום על מינויו של דורון גרסטל, והוא ייכנס לתפקיד בעוד קצת יותר מחודשיים, בתחילת אפריל. גרסטל מחליף את המנכ"ל הוותיק של פריון, ג'וזף מנדלבאום, שהודיע על פרישתו בחודש ספטמבר אשתקד, לאחר 6 שנים בתפקיד, ובעקבות מאבק שניהלה קבוצת בעלי מניות בהנהלת החברה על רקע ההידרדרות בעסקיה ובמחיר המניה.

במהלך תקופת המעבר שבין עזיבתו של מנדלבאום לבין כניסתו של גרסטל לתפקיד, ישמש סמנכ"ל הכספים של החברה, יעקב קאופמן, כמנכ"ל זמני, כדי להבטיח כי החלפת התפקידים תעבור בצורה חלקה. לגרסטל למעלה מ-20 שנות ניסיון בתפקידי ניהול בכירים בחברות היי-טק. לפני הגעתו לפריון הוא כיהן כמנכ"ל בחברות Zend Technologies, Panaya, Nolio ו-Syneron.

גרסטל אמר היום, כי "פריון הפכה במהלך השנים האחרונות מסטארט-אפ המתמחה במוצר אחד לחברת טכנולוגיה גלובלית, עם הכנסות ממגוון אפיקים, המסתכמות בלמעלה מ-300 מיליון דולר. בכוונתי להמשיך בדרך זו, להרחיב את הייחוד של יכולות הפרסום הדיגיטלי של חברת אנדרטון ולהאיץ את צמיחת החברה".

על רקע התכווצות השוק המסורתי שלה - החיפוש באינטרנט - נפלה מניית פריון, הנסחרת בת"א ובנאסד"ק, בכ-68% מאז כניסת מנדלבאום לתפקיד ב-2010 ועד להודעת הפרישה שלו בספטמבר השנה. לאחר ההודעה המשיכה המניה להידרדר ואיבדה עוד 25%, עד לשפל שסימנה בתחילת נובמבר, ומאז שינתה כיוון וזינקה בכ-60%. שוויה של פריון עומד היום על כ-120 מיליון דולר.

בשנים האחרונות פעל מנדלבאום בניסיון לגוון את פעילות החברה, כדי להתמודד עם הירידה בתחום החיפוש באינטרנט, שבו היא תלויה באופן משמעותי בשיתופי פעולה עם ענקיות החיפוש. בין היתר בוצעו תחת הנהגתו רכישות, שהגדולה ביניהן הגיעה בסוף 2015, אז רכשה פריון את חברת אנדרטון מתחום הפרסום הדיגיטלי, תמורת 180 מיליון דולר (יותר משוויה של פריון בעת העסקה, שעמד על 170 מיליון דולר).

ביצוע הרכישות ו"ריקון" קופת החברה היו אחת מהטענות של חלק מבעלי המניות נגד מנדלבאום. טענה אחרת הייתה התגמולים שלהם זכה, למרות ירידת הערך המשמעותית. ב-2015 עלות שכרו הסתכמה ב-2.7 מיליון דולר, רובה תגמול הוני.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה פריון גידול של 49% בהכנסות לרמה של 228 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הציגה הפסד נקי של 120 אלף דולר, לעומת הפסד של 52 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2015. בקופתה של פריון היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בהיקף של כ-30 מיליון דולר. את התוצאות הסופיות לשנת 2016 כולה צפויה פריון להציג באמצע חודש מארס.

מאבק אקטיביסטי

כאמור, ההידרדרות בעסקיה של פריון ובמחיר המניה היו הרקע לפתיחת המאבק האקטיביסטי שהוביל רונן שילה, המחזיק ב-11.6% ממניות החברה. שילה הפך לבעל מניות בפריון לפני כשלוש וחצי שנים, כשפריון התמזגה עם חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט, שאותה הוא ייסד. מאז המיזוג ועד פתיחת המאבק אשתקד איבדו מניותיו של שילה בפריון מעל 100 מיליון דולר מערכן "על הנייר".

לשילה הצטרפו בהמשך גם זק (צחי) ואורלי רינת, בעלי 8.5% ממניות פריון, גם הם כתוצאה מעסקת קונדואיט. בעלי מניות המיעוט דרשו לשנות את מנגנון בחירת הדירקטורים בפריון, כדי שניתן יהיה להחליף בקלות רבה יותר את חברי הדירקטוריון. בעקבות המאבק כונסה אסיפת בעלי מניות מיוחדת של החברה, שלא הגיעה להכרעה, אולם בסיומה, כאמור, החליט מנדלבאום לפנות את כיסאו.

במהלך המאבק, וכחודש לפני ההודעה של מנדלבאום, טען שילה כי "במשך השנים האחרונות, פריון סבלה מהפסדים משמעותיים, המשקפים ירידה חדה ומתמשכת בביצועים, דבר שהוביל בין היתר לירידה תלולה ועקבית במחיר המניה... בעלי המניות ביקשו מספר פעמים מהדירקטוריון להחליף את ההנהלה, ובפרט את המנכ"ל מנדלבאום".

הוא הוסיף, כי לדעתו "מנדלבאום אינו עושה את תפקידו כראוי. לאורך כל התקופה, הכלי היחיד בארגז הכלים שלו היה רכישות, וכשמסתכלים על ההיסטוריה, הוא רוקן את החברה ממזומנים ולא יצר אסטרטגיה לגידול".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מינוי בכיריםפרסום דיגיטליפריון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.