חברת החשמל גייסה 1.6 מיליארד שקל ממשקיעים מוסדיים

הגדילה את סכום הגיוס ממיליארד שקל בשלב המוסדי בהנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות (סדרות 28 ו-29), לאחר שנרשמו ביקושים גבוהים של כ-5 מיליארד שקל

יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י
יוסי ניסן 24.03.2017

חברת החשמל גייסה 1.6 מיליארד שקל בשלב המוסדי בהנפקת 2 סדרות אג"ח חדשות (סדרות 28 ו-29), לאחר שנרשמו בהנפקה ביקושים גבוהים של כ-5 מיליארד שקל. החברה הודיעה הלילה לבורסה כי עקב הביקושים הגבוהים היא הגדילה את סכום הגיוס ממיליארד שקל ל-1.6 מיליארד כאמור. השלב הציבורי בהנפקה יתקיים ביום שני הקרוב, 27 במארס. 

בסדרה 28 גייסה החברה כחצי מיליארד שקל בתשואה לפדיון של 1.45%, מרווח של 0.67% מעל אג"ח ממשלתי. בסדרה 29 גייסה החברה כ-1.1 מיליארד שקל בתשואה לפדיון צמודה למדד של 2.02%, במרווח של 1.51% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.

אגרות החוב מדורגות AA על ידי מעלות S&P ו-Aa2 על ידי מידרוג, באופק יציב. הנפקת סדרות האג"ח בוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה החברה בחודש נובמבר 2015. המפיצים הינם דיסקונט חיתום ופועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות. 

יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "הצלחת ההנפקה מעידה פעם נוספת על הבעת האמון של הגופים המוסדיים בישראל בניהול הפיננסי האחראי והשמרני של חברת החשמל, וביציבותה הפיננסית של החברה. היכולות המוכחות של הנהלת החברה להוביל תהליכים מורכבים ואתגריים בסביבה הדינמית, המשתנה, המורכבת והלא יציבה, בראשיתו של עידן של תחרות הן מרשימות. חברות הדירוג הביעו אמון בהתנהלות החברה ובדרוג שנתנו לה, והמשקיעים קראו נכון את המפה, ובהתאם לכך לא חששו להשקיע בהיקפים מרשימים".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "הדוחות הכספיים של החברה, שפורסמו ערב ההנפקה, מעידים על איתנותה הפיננסית של החברה וניהול חוב תוך אחריות ציבורית לאומית. בכך, שומרת חברת החשמל על דירוג החברה ועל המשקיעים".

אבי דויטשמן, סמנכ"ל כספים בחברת החשמל: "ההנפקה הנוכחית שיקפה פעם נוספת את אמון המשקיעים בחברת החשמל. הקשר השוטף עם המשקיעים יצר תשתית של יחסי שקיפות ואמון המהווים בסיס איתן למהלכים הפיננסיים של ניהול החוב".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גיוס חובחברת החשמלעופר בלוךהנפקת אג"חיפתח רון-טל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.