תקועים בדרך? שלל גאד'גטים יעזרו לכם להעביר את הזמן

עוד ועוד מכוניות עולות כל שנה על כבישי ישראל, ועמידה של שעות בפקקים היא חלק בלתי נפרד משגרת יומם של מיליונים

דובי בן גדליהו 22.04.2017

כמעט 250 אלף מכוניות חדשות מצטרפות מדי שנה לכבישי ישראל ועמידה של שעות בפקקים היא חלק בלתי נפרד משגרת יומם של מיליונים. גם בחו"ל המכונית תופסת חלק הולך וגדל מהזמן של הנהגים, ולפחות חלקם מתייחסים אליה גם כחלק בלתי נפרד מתרבות הפנאי שלהם. עבור אלה וגם אלה מציע כיום שוק ה"אפטר מרקט" שלל גאדג'טים מרתקים. להלן מדגם.

שעון לנהגי מרוץ חובבים

מחוץ לגבולות ישראל, נהיגה ספורטיבית היא תחביב מכובד ולא עבירה שתכניס אותך לכלא. עבור הקהל הזה יצרה חברת HALDA השוודית שעון יד ייעודי, שמעניק לחובבים יכולות מעקב מסלול, ששמורות בדרך כלל לנהגים מקצועיים עם צוות מלווה. המערכת כוללת שתי יחידות, אחת מהן היא מארז עגול קטן, שמותקן בחלק הפנימי של השמשה וכולל בתוכו רכיב GPS ברמת דיוק צבאית. זיכרון היחידה כולל בתוכו מפות של כ-170 ממסלולי המרוצים המובילים בעולם וניתן להזין לתוכו מסלולים חדשים.

הפעלת המערכת בתחילת המרוץ מודדת אוטומטית את מיקום הרכב על המסלול ואת הזמן, בתדירות של 10 פעמים בשנייה וברמת דיוק של מאית השנייה. הנתונים מועברים אלחוטית לשעון היד שמשווה את זמני המרוץ של הרכב הספציפי לנתון ההקפה המהיר ביותר שהושג באותו מסלול ומנחה את הנהג לכיוון השיא באמצעות סדרה של אורות ירוקים ואדומים.

בתום המרוץ משמש השעון כמחשב ביצועים מתקדם, שאוגר ומציג נתונים על זמני התאוצה, המהירות המירבית בקטעים שונים, השוואה לשיאים היסטוריים באותו מסלול וכו'. מכיוון שמרוצים הם, לרוב, תחביב של לקוחות מבוססים, מגיע השעון גם במארז עץ שכולל מודול של שעון כרונומטר מכאני יוקרתי מבית זניט, שאותו ניתן להתקין במקום המודול הדיגיטלי.

מצלמת "דש" חכמה

מצלמות להתקנה על השמשה הקדמית הופכות כיום ללהיט בשוק האבזרים לרכב והן מגיעות במגוון רחב של תצורות ורמות תחכום - החל במצלמות אקסטרים עם יכולת הקלטה וכלה באפליקציות אינטליגנטיות לטלפונים חכמים מקובלים.

היצרנים המתמחים ממשיכים לשכלל את הז'אנר ודוגמה אחת היא הדגם 5800 AIR של חברת THINKWARE הסינית, שזכה לאחרונה בפרס החדשנות של CES.

מלבד היכולת המקובלת לעקוב ולצלם את הנעשה ברכב ובסביבותיו, המצלמה משלבת בתוכה רכיב IoT שמזהה מקרים של תאונה או התהפכות, חס וחלילה, ושולח אוטומטית דרך הטלפון החכם התרעה או מסרון טקסט, שכוללים את המיקום והמצב למספרים של שירותי חירום, שנבחרו מבעוד מועד.

לטובת החרדים לשלמות רכבם בחניה, כוללת המערכת גם "חיישני מכות", ששולחים לבעל הטלפון התרעה אוטומטית במקרה של ספיגת מכות בפגושים או פגיעה בדלתות כתוצאה מפתיחה אגרסיבית של דלתות כלי רכב סמוכים ולבסוף כוללת המצלמה אפשרות ליצירת "גדר ביטחון גיאוגרפית", שמבוססת על מיקום ומודיעה לבעל הרכב (שאינו בהכרח הנהג בפועל), אם הרכב נכנס או עוזב תחום גיאוגרפי מוגדר.


מצלמת רוורס סולרית

מצלמת הרוורס, שמאפשרת נסיעה בטוחה לאחור, היא ציוד בטיחותי חיוני שמהווה חלק מהאבזור התקני של דגמי רכב רבים. אבל נהגים של מודלים ישנים יותר נאלצים להתקין מערכות "אפטר-מרקט", שכרוכות לרוב בהתקנה מקצועית כולל קידוח חורים ומתיחת כבלים. פתרון קל ומתוחכם לבעיה מציעה המערכת PEARL REARVISION, שמגיעה מסטארט-אפ של יוצאי אפל. המערכת עושה שימוש ב-IoT כתחליף להתקנה המורכבת.

הרכיב העיקרי הוא מסגרת קלה שעוטפת את לוחית הרישוי וכוללת בתוכה מצלמות ברזולוציה גבוהה. לאחר התאמה אלחוטית לאפליקציה הופך הטלפון החכם שברכב למסך, שדרכו ניתן לראות את הנעשה מאחור, בזווית של עד 180 מעלות ובאיכות גבוהה. אפשר גם להסיט את התמונה לאורך או לרוחב המסך כדי לצפות בפינות נסתרות.

המכשיר מספק גם יכולת ראיית לילה בזכות מצלמת אינפרא-אדום באיכות HD וכולל גם חיישני קירבה שמספקים התרעה קולית באמצעות הטלפון. הוא חסין למים ונעזר במקור כוח עצמאי, שנטען סולרית וחוסך את הצורך בחיבור פיזי למערכת החשמל. המחיר באמזון כ-500 דולר.

לקחת את הפורשה הביתה

חובבי רכב "הארד קור" ובמיוחד בעלי רכבי ספורט, שואפים לקחת איתם את החוויה המוטורית גם מחוץ לרכב. עבורם השיקה חברת פורשה דיזיין, בית העיצוב התעשייתי של קבוצת פורשה, את מערכת הקול הביתית המכונה 'פורשה 911 סאונד-בר' על שם דגם הספורט המהולל של החברה. המערכת כוללת את כל החידושים המקובלים במערכות קול עיליות - צליל היקפי וירטואלי, עיבוד אותות בתקן האחרון של DTS, מגבר דיגיטלי 200 וואט, חיבור אלחוטי בסיוע בלוטות' עם מערכת למניעת איבוד איכות, חיבור אנלוגי וכמובן שלט רחוק מתוחכם.

מה שמעניק את הערך המוסף האמיתי הוא שהמערכת כולה, ובפרט תיבת התהודה של הסאב-וופר, עשויים ממערכת פליטה אמיתית של פורשה 911 בגרסת ה-GT3 הקרבית, שמעניקה למוזיקה איכויות תהודה מרשימות. המהדרין יכולים להשמיע באמצעותה את פס הקול המקורי של ה-911 על המסלול. כל העסק שוקל כ-19 קילו והמחיר נע סביב 3,500 דולר.

סטיקר אלקטרוני לרכב

סטיקרים לרכב הם דרך פופולרית לשדר מסרים לסביבה אבל הם עלולים להוות מטרד כאשר המסר מתיישן או כאשר המכונית מחליפה ידיים. פיתרון מקורי לבעיה מציע הסטיקר האלקטרוני של חברת TAILLIGHT. המכשיר כולל מודול LCD שטוח ועמיד למים, שכמעט אינו בולט מהרכב ובעל ממדים מקבילים לאלה של סטיקר רכב תקני. אולם במקום להסתפק במסר אחד ניתן להזין לתוכו מגוון אין סופי של מסרים מעוצבים, שכוללים טקסט, תמונות או שילוב ביניהם. את המסרים ניתן להזין מהאפליקציה בטלפון באמצעות חיבור בלוטות'.

הסטיקר האלקטרוני מתוכנן מראש להיראות חד ובהיר גם באור יום מלא ומקור הכוח הוא כבל USB שמתחבר לשקע המתאים ברכב. המחיר כ-123 דולר ואנחנו משערים שבארץ הוא יכול לשמש גם כדי להודיע לנהג שנצמד ומצפצף לך מאחור מה בדיוק אתה חושב עליו.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גאדג'טיםפקקי תנועה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.