שינוי אווירה

נקודת הכרעה טכנית במניות הבריטיות עקב בחירות בלתי צפויות

תרזה מיי / צילום: רויטרס תרזה מיי / צילום: רויטרס
משה שלום / איור: גיל ג'יבלי"
משה שלום 25.04.2017

מעניין איך שגלגל מסתובב. במקרה שלפנינו הפעם, אותו הגורם אשר הביא למגמה עולה יפה במיוחד בנכס הפיננסי, מביא עכשיו את הסיבה לעמדת הכרעה, עם נטייה לשלילה חדשה. המדובר במדד המניות הבריטי, ה-FTSE, והגורם המדובר בו הוא כמובן הברקזיט. יש לומר מיד, שבכל זאת, ניתן למצוא כאן טוויסט קטן, והוא שקיימת עכשיו פריזמת האירועים האחרונים המדברים על בחירות בקרוב להנהגת האיים הבריטיים.

והנה פירוט קטן של השינוי המעניין: מאז החלטת העם המפתיעה להיפרד בשלום מן היבשת העתיקה האירופית, ראינו שוק מניות פורח דווקא. זאת עקב התקווה לרגולציה הרבה יותר מקלה, חופש מסחרי יותר גדול מול כל מדינות העולם, חוקי עבודה הרבה יותר גמישים, יכולת להנהיג חוקי מס אחרים וכו... כאמור, כל זה תמך בשוק מניות עולה מגמתית, כפי שניתן לראות היטב בגרף השבועי שלפניכם:

משה-שלום-פוטסי-25-04
 משה-שלום-פוטסי-25-04

מעניין לציין שאירוע משאל העם, הקובע כל כך, השתלב יפה מאוד בתבנית חיובית מאוד של ראש וכתפיים הפוך, אשר נבנה הרבה לפני שידענו מה יאמר העם הריבון (3 סגול). יתר על כן, הגב שנתן השוק האמריקאי, אחרי בחירתו של דונאלד טראמפ לנשיאות, רק חיזק את התחושה שלפנינו סוס דוהר בצדק. והנה, המדד הגיע לשיא כל הזמנים, עשה תיקון קצר אלים, אבל לא להרבה זמן.

בסופו של דבר הייתה פריצה היסטורית, ונקבע שיא היסטורי חדש סביב 7400.

הבעיה היא שאותו שיא הושג תחת מעטה מאיים של סטייה שלילית עם המומנטום (1 סגול). ניתן לראות בבירור ששיאי האינדיקאטור נמוכים זה מזה, כאשר השיאים במחיר עולים זה על זה. וזו הייתה הסנונית הראשונה לפני שהתבשרנו, באופן מפתיע, על הבחירות הקרבות.

אז, כבאבחת סכין, המדד הלך למקום של הכרעה. לפני שנתאר את המקום הזה, הבה נבין מדוע זה אכן קרה? מדוע בחירות הן בעיה למשקיעי המניות? ההסבר המקובל הוא שאם תרזה מיי נבחרת מחדש היא תייצג קו נוקשה מאוד במשא ומתן מול אירופה.

הייתה כל הזמן תקווה, שמתישהו, מישהו אחר ייקח את מושכות המשא ומתן, ויגרום לנחיתה קצת יותר רכה עבור האיים הבריטים. מנוקשות עתידית כזו ייפגעו בעיקר החברות שעסקיהן מושפעות חזק מן הקשר האירופי, ואלו היו אכן המובילות מטה.

עכשיו, ניתן לחזור למפה הטכנית, ולומר שעכשיו המחיר נמצא בנקודה חשובה כי מכאן הוא יכול לרדת מתחת לממוצע הנע 200 יום, ולחזור מתחת לשיא כל הזמנים הקודם (2 סגול). שני דברים רעים אשר יוציאו רבים וטובים מן הטרייד החיובי בזירה הזו.

פוטנציאלית זה בהחלט יכול לקרות, כאשר התחנות מטה הן:

ירידה מתחת לרמות התיקון Fibonacci (5 סגול) עד לאזור תיקון השני-שליש, כאשר שם המחיר יצטרך להחליט שוב על מקום חשוב במיוחד: השילוב בין קו המגמה התוחם הגדול של כל העלייה, 1 כחול, וקו הבסיס של תבנית ראש-כתפיים. אם נגיע לשם אמשיך לדווח על מצב הפסימיות ואם היא תהיה מספיק קשה על מנת לנסות להגיע לבדוק אזורי תמיכה קריטיים באמת.

אגב, במידה והמדד יחליט לחזור, ולייצר שיאים חדשים מעל 7400, כל השלילה הפוטנציאלית הנתפסת כרגע כדומיננטית, תעלם כלא הייתה.

משה שלום - מנתח שווקים פיננסיים. ניתן למצוא אותי בפייסבוק ב: financial blog of moshe shalom

אני מנתח שווקים פיננסיים, ולא יועץ השקעות מורשה. יובהר ויודגש כי כל האמור בכתבה, בניתוח שווקים זה, או בדוא"ל המוגש כאן, אינו מהווה ייעוץ השקעות, המלצה לפעולה מכל סוג שהוא, ואין בו שום אלמנט הלוקח בחשבון את הנתונים של הקורא, או המשתמש בחומר, ואינו מתחשב בצרכים הייחודיים לו. במידע, בניתוחים, בכל האמור כאן, או בחלקיו, אין, בכל אופן שהוא, חוות דעת, או העדפה, אשר אמורה להביא להשקעה כל שהיא במכשירים, כלים, ניירות ערך, או כל נכס פיננסי או אחר. יובהר ויודגש עוד, כי על הקורא, או המשתמש, לבדוק את המידע המתפרסם כאן, לאמת אותו, ולבחון את מידת התאמתו לצרכיו, להעדפות ההשקעה שלו. כמו כן, אין בחומר הכתוב, או המוצג, כדי להבטיח רווח, או תשואה, מכל סוג שהוא. יובהר, ויודגש עוד, כי במידע הנמסר כאן, עלולות ליפול טעויות, וכי אפשר שיחולו בו שינויים המתחוללים ללא אתראה מוקדמת. אפשר שגם יימצאו סטיות, בשיעור כזה או אחר, בין המתואר, או המצוין, בחומר הכתוב, לבין מצב הנכסים בפועל. יודגש ויובהר עוד, כי קבלת ההחלטה בדבר השקעה מכל סוג שהיא, במידה ונעשתה לאחר קריאת הכתוב בניתוחים המוצגים כאן, או על סמך נתוני שוק המוצגים בכתוב, היא על אחריותו של הקורא, או המשתמש, בלבד.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בריטניההבורסה בלונדוןניתוח טכניפוטסיברקזיט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.