תוצאות הבחירות בצרפת משכו את וול סטריט לעליות חדות

תוצאות הבחירות בצרפת מהדהדות בבורסות העולם - וגורמות לאופטימיות גם בקרב המשקיעים האמריקאיים ■ צפירת הרגע במניות הפיננסים שהובילו את המגמה ■ עליות חדות בסיום באירופה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס בוול סטריט/ צילום: רויטרס
שחר פוקס 24.04.2017

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ב') בעליות חדות, לאחר שהסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות צרפת הסתיים אתמול בהתאם לתחזיות המוקדמות: מועמד מפלגת המרכז-שמאל, עמנואל מקרון, ומועמדת מפלגת הימין "החזית הלאומית", מארין לה-פן, העפילו לסיבוב השני בבחירות שייערך ב-7 במאי. בורסות אירופה הגיבו בעליות, ומדד הקאק הצרפתי קופץ בכ-4.5%.

 

לפי נתונים שפרסם משרד הפנים הצרפתי, לאחר ספירת יותר מ-97% מקולות הבוחרים, מקרון זכה לשיעורי תמיכה גבוהים יותר של כ-23.9%, ומיד אחריו לה-פן עם כ-21.4% מקולות הבוחרים. המועמד הרפובליקאי פיון זכה ל-19.9% בעוד מועמד מפלגת השמאל הקיצוני מלנשון, זכה לשיעורי תמיכה גבוהים יחסית של כ-19.6%.

בדרך-כלל בחירות בצרפת אינן נחשבות לאירוע שמשפיע במידה ניכרת על השווקים, אך הפעם הן נתפסו כאירוע גורלי שעלול להכריע את המשך קיומו של האיחוד האירופי. תרחיש האימים מבחינת השווקים היה שלה-פן ומלנשון, מועמדי הימין הקיצוני שמתנגדים להמשך קיומו של האיחוד האירופי והביעו עמדות פרו-רוסיות, יתמודדו ראש בראש על מפתחות ארמון האליזה בסיבוב השני. מקרון, לעומת זאת, הוא בעד המשך האינטגרציה באירופה, ולכן נתפס כגורם מתון שלא יגרום לטלטלה בשווקים.

את המגמה החיובית בשווקים הפיננסים הובילו כאמור מניות הפיננסים. החשש של המשקיעים הוא שמערכת הפיננסים תיפגע אם אירוע נוסף דוגמת הברקזיט יתרחש באירופה ויחייב אותם ברגולציה חדשה ונפרדת לכל מדינה מה שיגרום למערכת להוציא סכומי כסף ניכרים על התמודדות עם הרגולציה. בשלב הזה, צפירת ההרגעה שנשמע מפריז עשתה למניות אלה טוב. הובילו את המגמה מניות בנק אוף אמריקה ו-J.P מורגן.

הנפט (58.51) נסחר על רקע ציפיות המשקיעים בעולם להארכת תוקף הסכם צמצום התפוקה של המדינות החברות בקרטל אופ"ק. תוקף ההסכם צפוי להיות מוארך אל מעבר לסוף השנה הנוכחית.

נטפליקס  (606.81 ,‎-1.10%‏) הודיע כי תנפיק אג"ח בשווי 1.08 מיליארד דולר, כחלק ממאמצי החברה לממן את סדרת הפקות המקור שלה.

בגזרת המאקרו, לא צפויים להתפרסם היום נתונים משמעותיים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריטצרפת
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.