נדחה ביצוע עונש המאסר של שוקי משעול

משעול, ממובילי "קבוצת ה-15" שפעלו לחשיפת שחיתות ברשות המסים, הורשע בתיק אותו יזמה רות דוד, בגין סכום של 542 שקל עודפים שהוכנסו לחשבונו למימון ביטוח רכב והכסף הוחזר, וכן בגין "פגיעה בסודיות" בשיחה עם מקור מודיעיני

שוקי משעול / צילום: איל יצהר שוקי משעול / צילום: איל יצהר
משה ליכטמן 24.04.2017

עונש המאסר של חודשיים שנגזר על שוקי משעול - מי שהיה ממובילי "קבוצת ה-15" שפעלו לחשיפת שחיתות ברשות המסים והראשון שחשף את הקשרים בין פרקליטת ממחוז תל-אביב לשעבר רות דוד ועו"ד רונאל פישר - נדחה ברגע האחרון, והוא לא נכנס אתמול (א') לכלא, כפי שקבע שופט בית המשפט העליון אורי שוהם ב-18.4.17. שוהם דחה את בקשתו של משעול לדחיית ריצוי עונש של חודשיים מאסר, כדי לאפשר לו לבקש חנינה ולבצע ניתוח להחלפת מפרק ירך שנקבע ל-16 באפריל (כפי שפורסם ב"גלובס" - "הלקח של חושפי שחיתות, הניצחון של רות דוד ורונאל פישר", 20 באפריל).

משעול הורשע בתיק אותו יזמה רות דוד, בגין סכום של 542 שקל עודפים שהוכנסו לחשבונו למימון ביטוח רכב והכסף הוחזר, וכן בגין "פגיעה בסודיות" בשיחה עם מקור מודיעיני.

משעול העיד בבית המשפט על הקשר של דוד ופישר, וסיפר כי פישר ביקש ממנו 20 אלף דולר עבור רות דוד כדי לסגור את התיק נגדו, אך הוא סירב. משעול, שסבל מהתקף לב חריף, מנהל מערכה משפטית לפתיחת החקירה נגד פעולותיה של דוד כשהייתה פרקליטת מחוז תל-אביב.

עונש המאסר בפועל הושת על משעול אחרי ששירות בתי הסוהר קבע כי מצבו הרפואי אינו מאפשר לו לבצע עבודות שירות - קביעה שבעקבותיה הומר גזר דין של עבודות שירות בגזר דין של מאסר בפועל.

ההודעה על הדחייה התקבלה אצל פרקליטו של משעול, עו"ד מנחם רובינשטיין, אחרי שהפרקליטות הסכימה ברגע האחרון לדחיית הביצוע. השופט שוהם קבע כי משעול ירצה את עונש המאסר החל מ-16 במאי בכלא ניצן.

במסגרת פעילות "קבוצת ה-15", משעול היה הראשון שהתלונן על אבנר קופל בחשד לעבירות מס חמורות, אולם התלונות טויחו בזמנן, ורק לאחרונה ננקטו צעדים נגד קופל, שנידון אתמול (א') ל-3 שנות מאסר בגין עבירות מירמה זיוף והעלמות מס בהיקפים גדולים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מאסר בפועלרונאל פישררשות המסיםשוקי משעולרות דוד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.