כיל מוכרת את חלקה ב-IDE לפי שווי של 350 מיליון דולר

כיל מקבוצת החברה לישראל הודיעה כי היא מנהלת מגעים למכירת מחצית ממניות מתקן ההתפלה, ואם יבשילו מגעים אלה לכדי עסקה, היא תדווח בהתאם

שירות גלובס 25.04.2017

כארבעה חודשים לאחר שנודע כי קבוצת דלק וכיל חלוקות בדעתן כיצד ובאיזה מחיר יש לפעול למימוש החזקותיהן המשותפות בחברת הנדסת התפלה (IDE), נודע היום כי כיל לא ממתינה לשותפתה ומוכרת את החזקותיה בחברה המשותפת (50%) בתמורה לכ-175 מיליון דולר, המשקפים לחברה שווי של 350 מיליון דולר בלבד. הרוכשים הינם כלל ביטוח (20%), קרן ההשתלמות של המורים והגננות (20%) ומנכ"ל החברה עצמה, אבשלום פלבר (10%).

כיל, שבשליטת החברה לישראל, דיווחה היום בהודעה לבורסה כי היא מקיימת מו"מ למכירת חלקה ב-IDE, אך ש"אין ודאות כי מגעים אלה יבשילו לכדי התקשרות בעסקה".

ככל הידוע, דירקטוריון כיל אמור לדון בנושא כבר מחר, והוא צפוי לאשר את העסקה. IDE מתמחה בפיתוח, תכנון, ייצור ותפעול של מתקני התפלה ופתרונות מים מתקדמים.

ככל הידוע, דלק שבשליטת יצחק תשובה, מעוניינת גם היא למכור את החזקותיה ב-IDE (50%), אך לפי שעה אין עסקה העומדת על הפרק. זאת מאחר ובדלק משוכנעים ששווי החברה גבוה משמעותית מזה שכיל נאותה להסכים לקבל ומצפים להשיג תמורה בהתאם. כיל זקוקה למזומנים כדי להזרים כלפי מעלה לבעלי הבית, שחוו בשנים האחרונות לא מעט מפלות עסקיות שזללו ממנה מזומנים רבים.

עד תחילת השנה הנוכחית ביקשו דלק וכיל לממש את החזקותיהן בחברת IDE, אך השתיים נקלעו לאי הסכמה סביב המחיר שבו יש לממש את החברה.

מדוחות כיל עולה כי בשנת 2016 רשמה IDE הכנסות של 173 מיליון דולר, בדומה להכנסותיה ב-2015. הרווח הנקי של החברה עמד על 10 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר ב-2015 ו-31 מיליון דולר ב-2014.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
החברה לישראלהתפלהאיי.סי.אל (כיל)כלל ביטוחIDE
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.