רדוור עקפה את התחזיות ברבעון הראשון למרות ירידה של 68% ברווח

רכישת סקיולרט ב-10 מיליון דולר מדללת את הרווח הנקי למניה, אך צפויה לתרום להגדלתו מ-2018

רועי זיסאפל / צילום: איל יצהר רועי זיסאפל / צילום: איל יצהר
שירי חביב ולדהורן 25.04.2017

עונת הדוחות לרבעון הראשון של החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט נפתחה היום (ג') רשמית, וחברת רדוור  (18.785 ,‎-0.03%‏)  היא הראשונה שמדווחת. רדוור פתחה את השנה ברגל ימין, ועקפה הן את התחזיות של עצמה והן את תחזיות השוק.

החברה, בניהולו של רועי זיסאפל, מספקת פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחת רשתות תקשורת ארגוניות, מרכזי מחשוב ואפליקציות, והיא סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 48.9 מיליון דולר, ורווח נקי (Non-GAAP) של 701 אלף דולר, שהם 2 סנטים למניה - עלייה של 1% בהכנסות וירידה של 68% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה לרווח של סנט אחד למניה.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), רדוור אינה רווחית, והיא רושמת הפסד של 4.1 מיליון דולר (9 סנטים למניה). הכנסות החברה באמריקה ירדו ב-8.5% מהרבעון המקביל ל-18.3 מיליון דולר, בעוד שההכנסות באירופה, המזה"ת ואפריקה צמחו ב-16.1% ל-14.6 מיליון דולר ובאסיה-פסיפיק נרשמה עלייה של 1.1% ל-16 מיליון דולר.

הרווח הנקי Non-GAAP היה עשוי להיות גבוה יותר, אך הוא הושפע מכמה גורמים, ובהם התחזקות השקל - רדוור מעסיקה כמחצית מ-990 עובדיה בישראל - וכן מרכישה שביצעה רדוור באחרונה. חברת סקיולרט, שנרכשה ב-10 מיליון דולר (סכום שעשוי לגדול ל-20 מיליון דולר בכפוף לאבני דרך), מדללת את הרווח הנקי למניה בשלב זה, אך צפויה לתרום להגדלתו מ-2018.

גם אחרי הרכישה, לרדוור יש בקופה כ-316 מיליון דולר. לדברי סמנכ"ל הכספים, דורון אברמוביץ', יש שני סוגי רכישות שרדוור עשויה לבצע: חברות בעלות טכנולוגיה שתתורגם תוך כמה שנים למוצר (בדומה לסקיולרט), וחברות בשווי שיכול להגיע ליותר מ-50 מיליון דולר, שיגדילו את מאגר הלקוחות וישפיעו על הגדלת ההכנסות של רדוור. "אלה תהליכים שאנחנו עושים ובהחלט יש דברים על הפרק", הוא אומר. במקביל, רדוור הודיעה היום על רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 40 מיליון דולר. במחיר הנוכחי מדובר על עד כ-2.6 מיליון מניות, שהן 6% מהון המניות של רדוור. שווי החברה בנאסד"ק הוא 675 מיליון דולר.

למרות המגמה החיובית, רדוור כבר רשמה בעבר הכנסות של למעלה מ-50 מיליון דולר ברבעון. ייתכן שברבעון הבא היא תחזור לרמה זאת, ולפי תחזית החברה, היא צפויה לרשום ברבעון השני צמיחה מתונה בהכנסות, לרמה של 49-51 מיליון דולר. במקביל היא מצפה להמשיך לצמוח בהכנסות הנדחות ולרשום רווח נקי של 2-4 סנטים למניה על בסיס Non-GAAP. זאת לעומת רווח של 6 סנטים על הכנסות של 49.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2016. המגמות החיוביות אמורות לתמוך בצמיחה מרבעון לרבעון בהמשך השנה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דוחות כספייםרדווררועי זיסאפל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.