הפרש של 181%: למה אותו מוצר עולה יותר ברשת תל-אביבית?

צנצנת סילאן באותו המשקל של אותה חברה עולה בחצי חינם 14.90 שקל, ובסופר באבא בת"א - 41.90 שקל ■ מנהלת בחברה המייצרת את המוצר: "כזה דבר עוד לא ראיתי. זה לא נורמלי"

סילאן / צילום: מתוך הפייסבוק סילאן / צילום: מתוך הפייסבוק
מיכל רז-חיימוביץ' 26.04.2017

פערי המחירים בין מוצרים שנרכשים ברשתות המזון המוזלות, כאלה שמתמודדות בתחרות באמצעות מחירים מול אלה של רשתות מזון עירוניות, שם הרעיון הוא שהצרכנים משלמים על הנוחות - אמורים לשקף פרמיה סבירה, כזו שהצרכן יודע שהוא ישלם יותר כי לא התניע את האוטו וקנה במכולת ליד הבית, פרמיה שלא תתפרש כחזירית.

בפוסט שהעלתה הבוקר (ד') צרכנית לפייסבוק, היא ממחישה כיצד הפערים הללו חוצים את גבול הפרמיה הסבירה לכיוון של עושק: "לפני שבועיים ביקרתי בסופר באבא בפינה של אוסישקין וירמיהו. אני לא קונה שם בדרך-כלל, אבל סיימתי ריצה בפארק, וזה היה קרוב ונוח. אני יודעת שעל קרבה ונוחות משלמים, אבל לרוב מוכנה לשלם את ההפרשים הקטנים בכדי לקבל את הסיפוקים המיידיים שלי. 

"כשהושטתי יד לצנצנת סילאן, ראיתי ליד הצנצנת הרגילה עם התווית המוכרת שמחירה 14.90 שקל, צנצנת אחרת של יצרן אחר, עליה כתוב שזה סילאן ללא תוספת סוכר, ומחירה 41.90 שקל. חשבתי לעצמי שתזונה נכונה זו תזונה נכונה, וסוכר זה רעל. קניתי. זה היה הסילאן הכי טעים שאכלנו בחיים שלנו. קינג סולומון של חברת הדקלאים. במשך שבועיים התענגנו על כל כפית של המתוק-מתוק הזה, עד שאתמול בעלי נסע לסניף חצי חינם בחולון, שם אנחנו עושים את הקניות הגדולות שלנו.

"התמונה שקיבלתי ממנו בסלולרי, של אותו סילאן, של אותו יצרן, באותו משקל ב-14.90 שקל (!) בלבד, הפכה את המתוק-מתוק למר-מר. כמו התחושה שיש לך כשמישהו גונב לך את הארנק או את האייפון. כמו התחושה שמישהו גונב ממך, נקודה. שנייה לפני שאני יושבת לכתוב את הפוסט הזה, החלטתי להתקשר לדקלאים, יצרני הסילאן, כדי להבין ממישהו שם אם יש מחיר מומלץ למוצר, וכמה עולה לרשתות השיווק ולסופרמרקטים לקנות אותו.

"על הקו מולי עלתה לבנת, מנהלת בחברה, אשה נחמדה ונהדרת שהקשיבה לסיפור ואמרה לי במילים האלה: 'מכיוון שסילאן עולה לי אישית כמו שהוא עולה לספקים הקונים מאיתנו, וקניתי לעצמי לפני הפסח, אני יודעת בדיוק את המחיר שהם משלמים: 14.50 שקל ליחידה. חצי חינם קונים כמויות גדולות, אז המחיר שלהם יכול לרדת לסביבות ה-12 שקל ליחידה. אני מסתובבת במרכולים בכל הארץ. המחיר הכי יקר שראיתי למוצר שלנו הוא 28.30 שקל, אבל 41.90 שקל? כזה דבר עוד לא ראיתי. זה לא נורמלי'.

"אין לי מה לפנות לסופר באבא. אין פיקוח על המחיר, וזו לגמרי בעיה שלי שלא השוויתי מחירים קודם, והחלטתי מרצוני החופשי לקנות. הדבר היחיד שאני יכולה לעשות הוא לכתוב על זה כאן, ולעולם לא להיכנס לשם יותר".

סילאן / צילום: מתוך הפייסבוק
 סילאן / צילום: מתוך הפייסבוק

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חצי חינםפער מחיררשתות שיווקסופר באבא
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.