דיווח: טבע שוקלת למכור את תיק התרופות לטיפול בסרטן

ב"בלומברג" דווח כי טבע בוחנת אפשרות של מכירת חלק מתיק התרופות האונקולוגיות שלה, במטרה להקטין את החוב העצום שלה שעומד על כ-37 מיליארד דולר

שירות גלובס 26.04.2017

טבע  (5214 ,‎-0.57%‏)  שוקלת למכור את הזכויות על חלק מהתרופות לטיפול בסרטן שהיא משווקת, וזאת במטרה להפחית את החוב העצום שלה, שעומד על כ-37 מיליארד דולר. כך דווח היום (ד') בבלומברג, בהסתמך על גורמים המקורבים לנושא.

על-פי הדיווח, טבע מתייעצת עם יועצים פיננסים בעניין האפשרות למכור חלק מעסקי האונקולוגיה שלה, הכוללים טיפולים ללוקמיה וללימפומה ועשויים להיות אטרקטיביים בעיני חברות תרופות מתחרות. 

ההכנסות מחטיבת האונקולוגיה של טבע ירדו ב-2016 ב-5% ל-1.14 מיליארד דולר. המכירות של שתי התרופות האונקולוגיות המרכזיות שטבע משווקת,  Treanda ו-Bendeka, נפגעו ע"י תרופות מתחרות, כך עולה מהדוחות השנתיים האחרונים שפרסמה החברה.

החוב של טבע תפח לרמה של כ-37 מיליארד דולר בעקבות הרכישה של אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן, תמורת כ-40 מיליארד דולר. 

מניית החברה צללה אתמול בכ-3% בוול סטריט לשפל של יותר מ-10 שנים לאחר שפורסם כי סמנכ"ל הכספים וסגן נשיא בכיר בחברה אייל דשא יעזוב את תפקידו. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טבעסרטןתרופותתרופות גנריות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.