ברק קפיטל בהמלצת קנייה על מניית סאני: עשויה לזנק בכ-30%

היום נסחרה מניית סאני בעליות נאות, אחרי שאתמול עלתה 11% והשלימה קפיצה של 300% בשוויה מתחילת 2017 ו-880% בשנה האחרונה

יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי
אביב לוי 26.04.2017

למרות תשואה חלומית תלת-ספרתית שמציגה מניית סאני תקשורת   (113.3 ,‎+0.98%‏)  בשנה האחרונה, וגם מתחילת השנה הנוכחית, במחלקת המחקר של ברק קפיטל מזהים עוד פוטנציאל ניכר לעליות במניה. בתחילת הסיקור של סאני, מעניקים לה בברק קפיטל המלצת "קנייה" במחיר יעד של 2.4 שקלים - גבוה בכ-30% משוויה הבוקר.

היום (ד') נסחרה המניה בעליות נאות, אחרי שאתמול זינקה ב-11%, והשלימה קפיצה של כ-300% בשוויה מתחילת 2017 (ו-880% בשנה האחרונה) - מה שמציב אותה בראש רשימת המניות המניבות בבורסה בתל אביב לשתי התקופות. אחרי גל העליות האחרון, המניה משקפת לסאני תקשורת שווי נוכחי של כ-340 מיליון שקל.

בברק קפיטל סבורים כי לאחר השיפור שהציגה סאני בתוצאותיה בסיכום 2016, הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרוח הגולמי, היא "צפויה לרשום שיפור נוסף ברווחיות הגולמית בעקבות הורדת מס הקנייה, בנוסף לגידול דו-ספרתי בשורת ההכנסות". עוד מעריכים שם כי "בדומה לשנת 2016, גם ב-2017 החברה צפויה להציג גידול דרמטי ב-EBITDA".

סאני צופה גידול במכירות האביזרים

אסף דהן, מנהל המחקר בברק קפיטל, ציין כמה סיבות לעלייה הצפויה ברווחיותה של סאני - בהן הורדת מס הקנייה על מכשירים סלולריים, בהתאם להחלטת שר האוצר, משה כחלון, מהשבוע שעבר - שלפי דהן, "צפויה לשפר את תנאי הסחר מול סמסונג כבר ב-2017".

"כמו כן", הוסיף דהן, "הגידול הצפוי בהיקף המכירה הישירה צפוי להגדיל את שיעור הרווח על חשבונן של רשתות השיווק. כמו כן, החברה צופה גידול בהיקף מכירות האביזרים, המתאפיינים בשיעור רווחיות גבוה יותר".

החלטת האוצר מהשבוע שעבר הגבירה את הסנטימנט החיובי במסחר במניית סאני תקשורת, והיא השלימה זינוק של כ-40% בשווייה בתוך חמישה ימי מסחר. הקפיצה האחרונה, בשיעור של 11%, שנרשמה אתמול, נתמכה גם מהודעת החברה על השקה מוצלחת של מכשיר סמסונג גלקסי S8, לצד הערכה שפרסמה שלפיה הורדת מס הקנייה תתמוך בביקושים למוצריה ותשפיע לחיוב על תוצאותיה.

סאני תקשורת (לשעבר סקיילקס) נמצאת כיום בשליטת חברת ההשקעות לפידות של היו"ר יעקב לוקסנבורג (לוקסי), לאחר שב-2015 עברה הסדר חוב ענקי בהיקף של כמיליארד שקל (שכלל תספורת של לפחות 50%), ובעקבותיו הפכה לפידות לבעלת השליטה.

בעניינה של לפידות כותב דהן כי היא "הצליחה בשנתיים האחרונות לבסס את מערכת היחסים מול סמסונג העולמית, להקים תשתית למכירה קמעונית - הקמת אתר אינטרנט ורשת חנויות - וכן לחתום הסכמים עם רשתות שיווק קמעוניות, שהפכו שחקן דומיננטי בענף".

"בנוסף", סבור דהן, "סאני מקבלת רוח גבית נוספת מהמגמות בענף, שבין היתר, מתאפיינות בשנים האחרונות בגידול במכירות על ידי רשתות שיווק קמעוניות על חשבון המפעילות הסלולריות".

מניית לפידות  (6054 ,‎-1.72%‏) נהנית גם היא ממגמה חיובית, והיא השלימה בשבוע האחרון טיפוס של כ-15%. גם התשואות שלה בולטות, עם זינוק של יותר מ-330% בשנה האחרונה ושל יותר מ-160% מתחילת השנה. שווי החברה כבר חצה את הרף של 1 מיליארד שקל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
המלצות אנליסטיםסאנייעקב לוקסנבורגברק קפיטל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.