עובדי חיפה כימיקלים חסמו את צומת עזריאלי בת"א

זאת על רקע החלטת בג"ץ שצפויה להתקבל היום בעניינם ■ העובדים מוחים על היעדר פתרון שימנע פיטורים של 1,500 עובדים

הפגנת עובדי חיפה כימיקלים / צילום: כוח לעובדים הפגנת עובדי חיפה כימיקלים / צילום: כוח לעובדים
וואלה! NEWS 27.04.2017

מאות עובדי חיפה כימיקלים הפגינו הבוקר (ה') בתל-אביב וחסמו את צומת עזריאלי. זאת, על רקע ההחלטה הצפויה של בג"ץ היום בנוגע לפתרון מכל האמוניה. לטענתם, ההחלטה המשפטית לסגירת המכל ולהעברתו לדרום צפויה להוביל לפיטורי 1,500 עובדים.

המדינה ביקשה אתמול (ד') מבג"ץ לעכב פעם נוספת את ריקון המכל עד 1 ביוני במטרה לאפשר תקופת התארגנות לצרכני האמוניה ולבחון אפשרויות נוספות לפתרון מקיף לסוגיה. בבקשה צוין כי ייתכן שתישקל תקופה נוספת של שימוש במכל האמוניה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים השבוע דיון עם שרי הגנת הסביבה והכלכלה בניסיון למצוא מתווה לדחיית סגירת המכל.

המפגינים קראו לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, להתערב בנושא. "היעדר פתרון יביא לפיטורים של אלפי עובדים בפריפריה. אנחנו דורשים מכל הגורמים הרלוונטיים למצוא פתרון מיידי שימנע את הפיטורים שלנו", אמר יהודה פרץ, יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים דרום.

אתמול  קיימו העובדים ונציגי התעשיינים כנס חירום נגד ריקון המכל. "מדינת ישראל לא יכולה להיות בלי אמוניה", אמר נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הוסיף כי "כולנו בעד איכות הסביבה ובעד ביטחון, אבל צריך פתרון ביניים להמשך ייצור האמוניה. כל תוצאה אחרת היא לא הגיונית".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הפגנותקבוצת חיפה (לשעבר חיפה כימיקלים)פיטוריםמכל האמוניה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.