כל 100 הסנטורים פונים למזכ"ל או"ם: מספיק עם אפליית ישראל

הסנט כגוף אחד מזכיר למזכ"ל: ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לתקציב הארגון ■ בכך מצטרף הסנט לשגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, נגד ההתמקדות של מועצת הביטחון בישראל

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם/ צילום: רויטרס ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם/ צילום: רויטרס
רן דגוני 28.04.2017

בצעד דו-מפלגתי נדיר, פונים כל 100 הסנטורים בקונגרס למזכ"ל או"ם, אנטוניו גוטרש, בקריאה חד-משמעית: שים קץ לאפליית ישראל לרעה בארגון הבינלאומי.

במכתב למזכ"ל, שעומד להתפרסם היום (ו'), מזכירים הסנטורים, ברמז עבה, כי ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לארגון הבינלאומי, אם כי הם אינם מאיימים במפורש שוושינגטון תפסיק לתמוך באו"ם. נוסח מוקדם של המכתב רואה אור ב"וושינגטון פוסט".

"אנו קוראים לך לדאוג לכך, שישראל תזכה ביחס שאינו טוב יותר או גרוע יותר מהיחס שאותו מקבלות מדינות אחרות בארגון, ואנו מבקשים שהמאמץ הזה יבוטא במילים ובמעשים", נאמר במכתב. "כאחת ממיסדות או"ם וכתורמת הגדולה ביותר לארגון, ארה"ב חייבת לעמוד על דרישתה לביצוע רפורמות בארגון. יש לנו מחויבות עמוקה להנהגה בינלאומית ולקידום זכויות האדם, אבל העובדה שהמועצה לזכויות האדם של או"ם וגופים אחרים של הארגון מוסיפים להפוך את ישראל מטרה (לביקורות) היא פשוט אינה קבילה"

הסנטורים מבקשים מגוטרש, שנכנס לתפקיד בינואר, להכניס שינויים מבניים באו"ם, לרבות ביטול הנוהל של אג'נדה מתמשכת בישיבות של הנציב העליון של או"ם לענייני פליטים, שהפכו פורום פוופולרי לניגוח ישראל. הסנטורים אף קוראים לשנות את התקנות שמסדירות הצטרפות של חברות למועצה לזכויות האדם, כדי להרחיב את מאגר המדינות מעבר למדינות שמסורתית עוינות את ישראל.

יוזמי המכתב הם סנטורים מארקו רוביו, רפובליקאי מפלורידה, וכריסטופר קונס, דמוקרט מדלאוור. השניים אמרו, כי יש סימנים מעודדים שמצביעים על כך שגוטרש יהיה מוכן לשנות כמה הליכים באו"ם שלדעת ארה"ב וישראל גורמים לכך שישראל תופלה לרעה בארגון.

עם המכתב, מצטרף הסנט לקמפיין של שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, נגד ההתמקדות הכמעט בלבדית בישראל של מועצת הביטחון וגופים אחרים של או"ם.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
או"םארה"בהסכסוך הישראלי פלסטינימדינת ישראלמועצת הביטחון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.