בקרוב בישראל: הקרוסאובר המשפחתי החדש של סקודה

סקודה חשפה בסוף השבוע שעבר את המחליף של רכב הפנאי הפופולרי יטי ■ מדובר בקרוסאובר חדש בעיצוב עדכני שזכה לשם קארוק, אשר צפוי לנחות בישראל בתחילת השנה הבאה ולהציע תחרות ותמחור אגרסיבי באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

סקודה חשפה בסוף השבוע שעבר את המחליף של רכב הפנאי יטי, ה"קארוק" הקומפקטי, שמגיע לאחת מהקטגוריות החמות במיוחד בשוק הרכב הישראלי. בסקודה מסבירים כי שם המכונית מגיע משפת הילידים באי קודיאק, שנמצא אי שם באלסקה הקרה, אי אשר ממנו גם נגזר השם של רכב הפנאי הגדול של החברה, קודיאק.

ואם בסקודה הרחיקו עם מציאת שם חדש, אזי בכל הנוגע לטכנולוגיה הם הסתכלו קרוב מאוד וקארוק מבוסס על מכלולים דומים מאוד לקרובי המשפחה שלו בקונצרן, טיגואן של פולקסווגן ואטקה של סיאט.

כך לדוגמה משפחת המנועים, שמתחילים עם מנוע בנזין 3 צילינדרים ליטר אחד, המספק 115 כוחות סוס, ומסתיים במנוע טורבו דיזל 2 ליטרים עם 190 כוחות סוס. גם בתיבות הילוכים נמצא מן השפע המוכר, אך מה שיצוות למכוניות שינחתו בארץ תהיה ככל הנראה תיבת שבעה ההילוכים הרובוטית דו-מצמדית של החברה.

קארוק יוצע עם הנעה לזוג גלגלים או לכל ארבעתם, בהתאם לגרסאותיו השונות.

יהיה מעניין לראות האם יבחר היבואן הישראלי להמר על גרסה כפולת הנעה, לצד גרסת ההנעה הקדמית, שלבטח תגיע. כצפוי, קארוק מיישר קו עם מערכות הבטיחות המתקדמות של דגמי סקודה אחרים, ומתהדר במערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית המונעת סטייה מנתיב, מערכת זיהוי עצמים בשטחים מתים ועוד.

תחילת שיווק מתוכננת באירופה למחצית השנייה של שנה זו, כאשר לפחות באנגליה צופים לקארוק תמחור אגרסיבי מול מתחריו הישירים. נותר רק לראות באיזו אסטרטגיה יבחרו בצ'מפיון מוטורס, היבואן בארץ, סביב תחילת הייבוא שלו, הצפוי ברבעון הראשון של השנה הבאה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
סקודהרכב משפחתירכב פנאיחדשות הרכב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.