חברת התעופה היינאן ביקשה להפעיל קו ישיר בין שנחאי לנתב"ג

החברה הסינית הגישה את הבקשה בסוף השבוע שעבר ושואפת להפעיל 3 טיסות שבועיות בין תחילת ספטמבר לסוף אוקטובר 2017 ■ בנוסף: Charlie Airlines מצטרפת לתחרות בקו ת"א-קפריסין

שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב
מיכל רז-חיימוביץ' 25.05.2017

חברת התעופה הסינית היינאן, המפעילה טיסות ישירות מתל-אביב לבייג'ין, הגישה בסוף השבוע שעבר בקשה להפעיל טיסות ישירות בין שנחאי לנתב"ג, כפי שפורסם קודם לכן, כך שלפי הבקשה תפעיל היינאן איירלינס טיסות ישירות בין שנחאי לנתב"ג, החל מ-12 בספטמבר ועד ל-28 באוקטובר 2017, בתדירות של 3 טיסות שבועיות, במטוסי בואינג 787 ואיירבוס 330.

יודגש כי היות ומדובר ביעד שלא הייתה אליו טיסה ישירה עד כה מנתב"ג, החברה הסינית תקבל מענק ממשרד התיירות, שאמור גם לכסות פעילויות שיווקיות במטרה להביא תיירים משנחאי לישראל. נזכיר כי ישראל שמה לעצמה לקדם ולהגדיל את כמות התיירים המגיעים מסין לישראל.

בנוסף, בעוד שבועיים (מה-5 ביוני) תחל חברת התעופה הקפריסאית Charlie Airlines להפעיל טיסות סדירות בין נתב"ג ללרנקה. החברה מצטרפת ל-7 חברות תעופה נוספות, המפעילות כיום 55 טיסות שבועיות בין נתב"ג ללרנקה, לצד טיסות נוספות לאזורים אחרים בקפריסין (דוגמת צפון קפריסין, יעד שמתחזק בעקבות הפעלת טיסות ישירות אליו). 

Charlie Airlines (שפועלת באמצעות המותג Cyprus Airways שנולד למעשה מחדש) נוסדה רק לפני שנה ומפעילה טיסות ל-5 יעדים בלבד, כולל ישראל. בתחילת יוני תחל החברה לטוס לסנט פטרסבורג ברוסיה (מה שיכול להוות אופציה מעניינת לטיסות קונקשן אם המחירים יהיו בהתאם). עוד טסה החברה לאתונה ולרודוס ביוון. בשלב זה צי החברה מונה מטוס אחד מדגס איירבוס A319-100, שלו קיבולת של 144 נוסעים. 

החברות הפועלות בקו ללרנקה הן: ארקיע, עם 14 טיסות שבועיות, אל-על וישראייר עם 7 טיסות שבועיות כל אחת, אג'יאן איירליינס עם 9 טיסות שבועיות, חברת טוס עם 9 טיסות שבועיות, קובלט אייר ובלו אייר עם 4 טיסות שבועיות כל אחת.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, ציין כי הגדלת מספר חברות התעופה הרשאיות להפעיל טיסות סדירות לישראל "הוא יעד אסטרטגי לאומי של המדינה". לדבריו, "אנחנו ממשיכים לפתוח את שדות התעופה בישראל ומנחיתים את המחירים, כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית, והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חברות תעופהטיסותסיןקפריסיןשנגחאי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.