כפר-סבא: מועצת העיר החליטה למשוך את תוכנית המתאר

האקט הדרמטי הוא תולדה של התנגדות תושבים מכל שכונות העיר החוששים מגידול מהיר מדי ומצוקת תשתיות ■ אורן כהן, חבר סיעת הליכוד במועצת העיר: "מבחינתי, הדבר הגרוע ביותר זה אישור בניית מגדלים בני 22 קומות"

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן–חמו / צילום: תמר מצפי ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן–חמו / צילום: תמר מצפי
גיא נרדי 19.06.2017

בישיבה סוערת, שהתקיימה אתמול בלילה (א'), החליטה מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר כפר-סבא למשוך את תוכנית המתאר שהופקדה בתחילת חודש פברואר השנה. האקט הדרמטי הוא תולדה של התנגדות תושבים מכל שכונות העיר החוששים מגידול מהיר מדי ומצוקת תשתיות. חשוב לציין כי מרבית חברי מועצת העיר, כולל חברי קואליציה, תמכו במשיכת התוכנית לאלתר. רק 4 חברי מועצה התנגדו.

בכפר-סבא גרים כיום 100 אלף תושבים. תוכנית המתאר מציעה גידול ליעד אוכלוסייה של 150 אלף. התוכנית מוסיפה כמות גדולה של יחידות דיור, שטחי ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה. חזון התוכנית, כפי שנוסח ע"י עורך התוכנית, אדר' אלי פירשט, הוא "עיר ואם 'ירוקה' ולומדת שתשלב בין קהילתיות, עירוניות ואזוריות, על יסודות מורשת וחוזקות, תשתיות וטכנולוגיות חדשניות ושרותי איכות לתושביה".

אורן כהן, חבר סיעת הליכוד במועצת העיר ומשנה לראש העיר אומר שבתוכנית, כפי שהוגשה לוועדה המחוזית, היו ליקויים שלא היו ידועים לחברי המועצה: "מתחת לרדאר עברו לנו כמה נושאים. מבחינתי, הדבר הגרוע ביותר זה אישור של בניית מגדלים בני 22 קומות בדופן המזרחית של העיר. כשביקשתי לברר איך זה קרה נאמר לי ע"י מהנדסת העיר שכביכול הכריחו אותה להוסיף את המבנים אחרי שהתוכנית הופקדה. ביקשתי לראות עדות לעניין וכמובן שלא קיבלתי, ולכן נצמדתי לבקשה למשוך את התוכנית. אני לא מתרגש מהעיכוב. אנחנו מקבלים את זה באהבה".

עו"ד עילאי הרסגור, חבר סיעת מר"צ במועצת העיר, אומר שהרבה מאד מידע "רגיש" הועלם, או הוצנע, מהתוכנית. הוא מוסיף ש"שיתוף הציבור לא היה אמיתי, הציבור לא קיבל מידע ולא הוצגו הנקודות המהותיות. כמו כן, התוכנית הוגשה במחטף. חברי מועצת העיר, שתכנון הוא לא מקצועם, קיבלו את התוכנית זמן קצר לפני העלאתה לדיון".

מנהיגת המרי האזרחי בעיר כפר-סבא היא מירית שקד-ברק, משכונת קפלן. לדבריה "מה שהפריע לנו בתוכנית זה ההסתרה מהציבור. מדובר בתוכנית שיש לה השלכות ל-30 שנים והיא פורסמה במינימום של המינימום. לא היה לנו זמן להתנגד". שקד ברק מתלוננת על ה"חיגור" של השכונות המזרחיות עם מגדלים, על הסתרת המשך קיומו של אתר פינוי פסולת בסביבת שכונת קפלן ובעיקר, על אזורי תעשיה מזהמים שנוספו ומאד קרובים לשכונות המזרחיות (קפלן ואבו סנינה). יש לציין שתושבים אחרים התלוננו על ההגבהה של אזור מרכז העיר שלא נתמכה בתשתיות מתאימות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
כפר סבאעיריית כפר סבאתכנון ובנייהועדה מקומית לתכנון ובנייה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.