נעילה שלילית בבורסות אירופה; הניקיי היפני ננעל בשיא

המדדים המובילים באירופה ירדו עד 0.7% ■ באסיה יפן זינקה 0.8%, סין והונג-קונג ירדו קלות ■ מגמה שלילית בוול סטריט

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
שירות גלובס 20.06.2017

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בירידות שערים, בהמשך לנטייה לעליות באסיה. בוול סטריט נרשמת כעת מגמה שלילית.

 

נגיד הבנק הבריטי מארק קרני רמז היום כי הגיע הזמן להעלות ריבית במדינה, וגורם לליש"ט לצנוח לשפל של כשבוע מול הדולר. 

המו"מ בין בריטניה לאיחוד האירופי על תנאי הברקזיט נמצא במוקד העניינים. מי שעומד בראש המו"מ ציין כי הנושאים שיהיו בתחילה במוקד הם זכויות אדם, עניינים פיננסיים ועוד עניינים מנהלתיים. המו"מ נפתח כבר אתמול, ולאחר כישלון מפלגת השלטון של תרזה מיי בבחירות, ההערכות הן כי האיחוד האירופי יכתיב את התנאים ליציאה של בריטניה, וללא רוב בפרלמנט, היא לא ממש תוכל לעמוד על רגליה האחוריות.

עוד בבריטניה - איגוד התעשיינים במדינה עדכן מעלה את תחזית הצמיחה שלו לכלכלה, והוא צופה כי צמיחה יציבה אך "מאופקת" בחצי השנה הקרובה. עבור כל 2017 הארגון צופה צמיחה של 1.6% ו-1.4% ב-2018, וזאת לעומת תחזית קודמת ל-1.3% ו-1.1% בהתאמה. 

הניקיי בשיא של 22 חודשים

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת. בורסת יפן זינקה, סין והונג-קונג ירדו קלות. 

 

הניקיי היפני זינק היום לשיא של 22 חודשים על רקע היחלשות הין מול הדולר. 

בוול סטריט החוזים היום עולים עד 0.25% לאחר שאמש ננעל המסחר בעליות של עד 1.4%. בכיר הפד וויליאם דאדלי הביע אופטימיות באשר לכלכלת ארה"ב ורמז על המשך העלאות ריבית מצד הבנק המרכזי כבר השנה.

מניות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב (אפל לדוגמה), שעברו טלטלה בשבוע שעבר, מוסיפות להתאושש בוול סטריט. בורסת טאיוואן, שבה פועלים מספר ספקים מרכזיים של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, מרוויחה מההתאוששות הזו והמדד המרכזי שם נסחר ברמות שיא מאז 1990. 

בסין ובהונג-קונג ממתינים היום לעדכון המדדים של MSCI במזרח, שיבהיר האם כמה מהמניות המרכזיות שם ייכנסו למדד המדינות המתפתחות של הארגון. באם כן, אנליסטים מעריכים זינוק במניות שם בימים הקרובים. 

השוק האוסטרלי מדשדש ונוטה לרדת היום, לאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את הדירוג של 12 בנקים אוסטרליים שמשקלם כרבע מהבורסה, בשל חששות מהאשראי למשקי הבית ולנדל"ן.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.