עו"ד בנקל מודיע לביהמ"ש: כל נושי פישמן תומכים בפשיטת רגל

המנהל המיוחד לנכסי פישמן עדכן היום את השופט איתן אורנשטיין כי נושי החייב - בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל, בנק מזרחי-טפחות, בנק אגוד ומס הכנסה - מעוניינים פה-אחד להכריז על פישמן כפושט רגל ולמנות את בנקל כנאמן בהליך

אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף
חן מענית 20.06.2017

עוד שלב לקראת הכרזה על אליעזר פישמן כפושט רגל. עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד לנכסי פישמן, עדכן היום (ג') את נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, כי הנושים של פישמן - בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל, בנק מזרחי-טפחות, בנק אגוד ומס הכנסה - מעוניינים פה-אחד להכריז על החייב כפושט רגל ולמנות את עו"ד בנקל כנאמן בהליך. גם אקסלנס נשואה לא מתנגדת לכך. בנקל מציין כי גם פישמן עצמו אינו מתנגד להכרזתו כפושט רגל.

"למען שלמות התמונה יוער כי החייב סבור כי העקרונות למתווה להסדר נושים נדחו בידי הנושים מטעמים שאינם ענייניים, והוא עותר כי בית המשפט הנכבד יורה על עריכת דיון מהותי לגופם של דברים", ציין בנקל.

עמדת הכנ"ר היא דומה לזו של הנושים. לפיה: "הכונס הרשמי חוזר על עמדתו כפי שהובעה בעבר, לפיה יש מקום למתן צו הכרזת פשיטת רגל בעניינו של החייב ולמינויו של המנהל המיוחד, עו"ד יוסף בנקל, לתפקיד נאמן לנכסיו".

"נוכח עמדה ברורה זו שלעיל, מתבקש בית המשפט הנכבד להכריז על החייב כפושט רגל ולמנות את בנקל כנאמן על נכסי החייב בהליך פשיטת הרגל", מסכם בנקל את הבקשה.

נזכיר כי אתמול (ב') הודיע פישמן לבית המשפט כי הוא לא מתנגד להכרזתו כפושט רגל, אך יחד עם זאת הוא כתב כי אין זה ראוי לאפשר לנושיו, ובראשם הבנקים, לשלול את מתווה הסדר החוב אליו הגיע עם בנקל.

לטענת פישמן, "הנושים לא בדקו את ההסדר לאשורו, לא ניתחו את הסיכויים ואת הסיכונים בתיק ובאלטרנטיבה".

לטענתו, כל ברצונם של הבנקים הוא "להסיר מעצמם את הלחץ הציבורי, תוך שהם שולחים את המנהל המיוחד ואת פישמן לשוב ולהתכתש בבית משפט למשך שנים ארוכות, ללא תכלית, שהרי ברור לכל הצדדים כי התוצאה של הליכים כאלה תהיה פחותה מהתוצאה המוצעת בהסדר הפשרה, וזאת תוך פגיעה בפעילותן של החברות וגרימת נזק חסר תקנה".

בתוך כך, פישמן תקף הן את נושיו והן את עו"ד בנקל, וביקש מבית המשפט להורות למנהל המיוחד ולנושים להתייחס להסדר החוב שהציע "באופן ענייני, התואם את תכלית הליך פשיטת הרגל", וזאת "בין בטרם הכרזת פשיטת רגל ובין לאחר הכרזה".

נזכיר כי במתווה הסדר החוב שנדחה, סוכם שמתוך חובות של כ-1.8 מיליארד שקל, פישמן ובני משפחתו יחזירו עד 400 מיליון שקל לקופת הנושים, בשני שלבים. לפי ההצעה שכבר אינה בתוקף, בשלב הראשון אמורה הייתה משפחת פישמן להעביר לקופת הכינוס 140 מיליון שקל וכן 15 מיליון שקל לרשות המסים לצורך תשלום חובות חברת פישמן רשתות וכדי לאפשר את המשך פעילותה.

לפי ההסדר, בשלב השני, שצריך היה להיכנס לתוקף בעוד 5 שנים, משפחת פישמן אמורה הייתה להעביר סכום נוסף של עד 260 מיליון שקל. הכסף אמור היה להתקבל ממכירת אחזקות משפחת פישמן ב"פישמן רשתות" וב"א.ט. אחזקות קירור".

פרסום מתווה הסדר החוב של פישמן עורר סערה ציבורית ותקשורתית, שבעקבותיה נסוגו הבנקים מהכוונה לתמוך בהסדר, וכך תיק פישמן עבר למסלול של פשיטת רגל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איתן אורנשטייןאליעזר פישמןיוסי בנקלפשיטת רגל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.