נעצר רו"ח בחשד לזיוף מסמכים בהונאה של עשרות מיליוני ש'

רו"ח רני גלבוע מקרית ביאליק, בעל חברה להחזרי מס לשכירים, חשוד בהגשת בקשות להחזרי מס ללקוחותיו בסכום של עשרות מיליוני שקלים בהתבסס על אישורים שזויפו על ידו

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
אלה לוי-וינריב 21.06.2017

רשות המסים עצרה רו"ח בחשד לזיוף מסמכים שאפשרו ללקוחותיו לקבל החזרי מס של עשרות מיליוני שקלים. החשוד, רו"ח רני גלבוע מקרית ביאליק, בעל חברה להחזרי מס לשכירים, חשוד בהגשת בקשות להחזרי מס ללקוחותיו בסכום של עשרות מיליוני שקלים בהתבסס על אישורים שזויפו על ידו.

השופט ד"ר זאיד פלאח מבית משפט השלום בחיפה נעתר לבקשת פקיד שומה חקירות חיפה והצפון והורה על מעצר בית של גלבוע למשך 10 ימים, וכן הטיל תנאים נוספים לשחרורו ממעצר, ובהם עיקול ברישום של בית בחיפה, עיכוב יציאה מהארץ, הפקדת ערבויות כספיות גבוהות ועוד.

כמצוין בבקשת המעצר, גלבוע, באמצעות חברת פסגות הייעוץ בע"מ, מייצג לקוחות בפני פקידי שומה ומגיש בעבורם בקשות להחזרי מס ודוחות שנתיים. שכר טרחתו הוא בשיעור של 30% מהחזר המס של הלקוח. בחיפוש שנערך בביתו ובמשרדי החברה מצאו החוקרים מאות אישורים שזויפו ע"י החשוד והוגשו לרשות המסים במסגרת בקשות להחזרי מס.

זיוף המסמכים, כמפורט בבקשה, נעשה באמצעות שינוי מסמכים קיימים של חברות ביטוח, אישורים מהבנקים ואישורי מעסיקים. גלבוע גזר אותיות וספרות מאישורים קיימים והדביק אותם על מסמכים, ואותם צילם כדי שייחזו להיות אישורים תקינים. לפי החשד, בשנים 2011-2017 הגיש גלבוע בעבור לקוחותיו בקשות להחזרי מס בסכומים של עשרות מיליוני שקלים שנסמכו על אישורים שזייף ושהשפיעו על גובה ההחזר.

גלבוע חשוד בביצוע עבירות מסירת אמרות ותרשומות כוזבות בדוחות שהוגש, הכנסה וקיום רשומות כוזבות, זיוף מסמכים ושימוש בערמה ותחבולה במזיד בכוונה להתחמק ממס ולעזור לאחרים להתחמק ממס.

ל"גלובס" נודע כי בפרשה נחקרו מספר עובדים מרפא"ל אשר אחד מאתריה, מכון דוד, נמצא סמוך לקריות - אזור העבודה של רואה החשבון החשוד, הנחשב לאחד מספקי העסוקה הגדולים בצפון. בין הנחקרים, בכירים ברפא"ל, מהמכון ועובדים בכירים ממקומות תעסוקה אחרים בצפון, אשר הגישו דוחות להחזר מס באמצעות רואה החשבון רני גלבוע, קיבלו החזרי מס וכעת, כפי שהודיעה להם רשות המסים, ככל הנראה ידרשו להשיב אותם.

עו"ד שרון פישמן, מנהלת מחלקת מיסוי פלילי בפירמת עורכי הדין דורון טיקוצקי קנטור גוטמן צדרבוים ושות', המייצגת חלק מהנחקרים ממקומות עבודה שונים בצפון, ציינה כי "הנחקרים עצמם לא חשודים בפרשה, וככל הנראה הנם קורבנות אותו מעשה הונאה המיוחס לרואה החשבון, ואין לייחס להם כל מודעות למעשיו, אשר ככל שבוצעו, בוצעו שלא בידיעתם".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
החזרי מסזיוףרשות המסים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.