וול סטריט: מניות האנרגיה לחצו את S&P לירידות

מחירי הנפט הוסיפו להיסחר תחת לחץ לאחר שאתמול השילו מערכם מעל 2% והשלימו ירידה של 20% מהשיא בפברואר השנה ■ מלאי הנפט ירדו ב-2.5 מיליון חביות

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
משה גולן 21.06.2017

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר המגמה השלילית שחתמה אתמול את המסחר ועל רקע ירידות בבורסות אירופה ובמחירי הנפט. בורסות אסיה ננעלו בנטייה לירידות.

 

מחירי הנפט הוסיפו לעמוד במרכז תשומת הלב של המשקיעים, לאחר שאתמול נכנסו באופן רשמי לשוק דובי לאחר שהשלימו ירידה של כ-20% מהשיא שנרשם בפברואר השנה. הנפט נסחר היום תחת לחץ לאחר שאתמול השיל מערכו מעל 2%: הנפט מסוג WTI סגר מתחת ל-43 דולר לחבית. הקטליזטור שעורר את גל הירידה במחירי הנפט הוא החשש הגובר מפני עלייה חדה בתפוקה. לוב וניגריה, שאינן שותפות להסכם להגבלת התפוקה של יצואניות הנפט הגדולות, הודיעו השבוע כי בכוונתן להעלות את התפוקה - עניין שליבה את חשש המשקיעים.

מלאי הנפט (58.51)ירדו באופן מפתיע ב-2.5 מיליון חביות, זאת בעוד בשוק ציפו לירידה של 1.2 מיליון חביות בשבוע החולף. למרות הירידה במלאים הנפט ממשיך לרדת.

טבע  (14.43 ,‎+2.05%‏)  ריכזה עניין לאחר שהפסידה במשפט פטנטים מול גלקסו סמית' קליין  (42.99 ,‎+0.47%‏) ותשלם פיצוי של 235 מיליון דולר על הפרת פטנט.

ענקיות האנרגיה ריכזו עניין על רקע הירידה במחירי הנפט. נציין את שברון  (156.35 ,‎+0.70%‏) ואקסון מובייל  (114.97 ,‎+1.04%‏) .

אדובי  (504.4 ,‎-0.63%‏)  דיווחה אמש על תוצאות שיא ברבעון הראשון ומעל התחזיות המוקדמות בשוק.

גם חברת התוכנה Red Hat בלטה לאחר שאתמול דיווחה על תוצאות טובות מהצפי.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.