האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית: הגדלת חזה - אחרי גיל 18

לפי הודעת הארגון, "רצוי אף להמתין עד גיל 21"  ■ ומה עם ניתוחים פלסטיים באף לבני נוער והצמדת אוזניים לילדים?

רופא ניתוח פלסטי בית חולים / צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית רופא ניתוח פלסטי בית חולים / צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית
22.06.2017

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מפרסם הנחיות חדשות לציבור ההורים בנושא ניתוחים פלסטיים לילדים ובני נוער לקראת החופש הגדול.

האיגוד ממליץ לבצע הגדלת חזה רק אחרי גיל 18. לפי הודעת הארגון, "רצוי אף להמתין עד גיל 21 שכן החזה עדיין נמצא בתהליך התפתחות ולא מגיע לגודלו המקסימלי. חשוב לדעת כי פעולה כירורגית עלולה לשנות את המהלך הטבעי של ההתפתחות הגופנית ולכן האיגוד מדגיש כי גם אם ההורים תומכים בניתוח, מומלץ לחכות ולבצע את השינוי רק עם תום תהליך הגדילה".

עם זאת, "במקרים יוצאי דופן בהם קיימת אי סימטריה חריגה, העלולה לפגוע בתפיסת הגוף ובביטחון העצמי, ניתן לבצע את הניתוח לפני וגם זאת רק כאשר נשקלו כל האופציות והובנו הסיכונים על ידי הנערה והוריה".

באשר לניתוח פלסטי באף, בשל העובדה כי האף משלים את התפתחותו הפיזיולוגית לקראת גיל 16 ניתן לבצע את הניתוח לאחר ההגעה לגיל זה.

בנוגע לביצוע ניתוח להצמדת אוזניים בולטות, ממליץ האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית: "על פי חומרת המצב ניתן לשקול לבצע אצל ילדים ובני נוער, בגיל 10 ואף פחות מזה שכן התפתחות המבנה שלהן מסתיימת לקראת גיל 6-8".

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הינו חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית שהוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לרופאים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ניתוחים פלסטיים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.