פלאזה סנטרס תמכור קניון בפולין לקרן זרה תמורת כ-70 מ' אירו

זאת במסגרת מאמציה לממש נכסים על-מנת לפרוע את מלוא חובותיה למחזיקי האג"ח שלה, שהיקפם כיום הוא כ-570 מיליון שקל

טורון פלאזה/ צילום: אתר החברה טורון פלאזה/ צילום: אתר החברה
עומרי כהן 22.06.2017

חברת הנדל"ן פלאזה סנטרס עושה צעד נוסף בהשלמת מימוש נכסיה, בניסיון לפרוע את מלוא חובותיה למחזיקי האג"ח שלה. אתמול (ד') דיווחה החברה כי חתמה על מכתב כוונות לא מחייב למכירת קניון טורון פלאזה שבבעלותה לקרן השקעות זרה תמורת כ-70 מיליון אירו (בדומה לשווי הנכס בספרים).

קניון פלאזה טורון, הממוקם בעיר טורון שבפולין, הוא הנכס המניב האחרון שנותר לפלאזה סנטרס. מהחברה נמסר שמכתב הכוונות קובע זמן קצוב לבדיקת נאותות לקניון, כדי להשלים את העסקה עד אמצע ספטמבר.

עוד נמסר כי היקף התמורה עשוי לגדול בסכום של עד 4 מיליון אירו, בהתאם לתוצאות הכספיות שיציג הקניון בהמשך. בפלאזה צופים כי לאחר פירעון ההלוואה על הנכס, תישאר ברשותה תמורה נטו של 27-29 מיליון אירו (107-115 מיליון שקל), שתשמש ברובה לפירעון חוב למחזיקי האג"ח.

ההודעה אתמול מגיעה לאחר שלפני ימים אחדים דיווחה החברה כי השלימה מכירת קרקע בעיר קיילצה בפולין תמורת 2.28 מיליון אירו (9 מיליון שקל), כשגם הכסף מעסקה זו ישמש להקטנת החוב למחזיקי האג"ח. בנוסף דיווחו פלאזה סנטרס והחברה האם אלביט הדמיה כי חברה בת בבעלות משותפת חתמה על הסכם מעודכן למכירת קרקע בבנגלור שבהודו תמורת 47 מיליון אירו.

פלאזה סנטרס, שמרכזת את פעילות הנדל"ן של החברה האם אלביט הדמיה, נכנסה לפני שנים אחדות להסדר חוב בשל מצוקה תזרימית. בהסדר עצמו נדחו חלק ממועדי פירעון החוב (שלא הופחת) אולם החברה התחייבה כי 75% מהתמורה שתתקבל בכל מכירת נכס תשמש לפירעון החוב.

מאז השלמת ההסדר פרעה החברה 383 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. אלא שלחברה נותר חוב של כ-570 מיליון שקל, ומקורות מוגבלים לפירעונו. מעבר לקניון והקרקע בפולין שהוזכרו לעיל, לחברה עוד קרקעות במזרח אירופה בשווי מוערך של כ-22.4 מיליון אירו, שמכירתן עשויה להניב כ-88 מיליון שקל. כמו-כן, היא עשויה לקבל תמורה של כמה עשרות מיליוני שקלים ממכירת קניון פלאזה בבלגרד ועוד כ-90 מיליון שקל אם מכירת הקרקע בבנגלור אכן תושלם ב-2018.

עם זאת, גם לאחר מימושים אלו תיוותר פלאזה סנטרס עם חוב של לפחות 200 מיליון שקל, שפירעונו יחייב הצלחה בפיתוח ומימוש פרויקט קאסה רדיו בבוקרשט וכן בהשגת תמורה מעסקת הקומבינציה שנחתמה למכירת הקרקע הנוספת בעיר צ'נאי שבהודו, שמחזיקה החברה המשותפת עם אלביט הדמיה.

התקיימות מימושים אלו אינה ודאית ועקב כך נסחרות כיום האג"ח של פלאזה סנטרס במחיר המשקף דיסקאונט של 22%-26% על ערך הפארי ותשואה שנתית לפדיון של 18%-19%. עבור בעלי המניות הסיכון גבוה עוד יותר, ועקב כך קרסה המניה ב-85% מאז השלמת ההסדר והיא משקפת כיום לפלאזה סנטרס שווי זעום של 40 מיליון שקל בלבד.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
פלאזה סנטרס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.